مربای موز خانگی راحت و آسان

مربای موز خانگی راحت
مربای موز خانگی راحت

امروز میخواهیم یک مربای عالی و در عین حال راحت و همیشه در دسترس را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه مربای موز خانگی راحت را به شما عزیزان در منزل آموزش میدهیم.

مواد لازم  برای تهیه مربای موز راحت

  1. موز سفت 4 عدد
  2. آب 1و 1/4 پیمانه
  3. شکر 2 پیمانه
  4. آب لیمو ترش 1 قاشق سوپخوری
  5. مغز پسته در صورت تمایل

طرز تهیه مربای موز خانگی راحت

موزها را به صورت حلقه ای برش بزنید که نه موزها خیلی نازک ونه خیلی ضخیم باشد.شربت را که با آب و شکر تهیه میشود روی حرارت بگذارید تا قوام آید.آبلیمو را به شکر اضافه کنید و بگذارید تا به جوش آید.موزهایی را که خرد کرده اید را به مواد اضافه کنید و همین که موزها را اضافه کردید مربا را بهم بزنید و مغز پسته ها را به مواد بیفزایید و سریع از روی حرارت مواد را بردارید.بعذ از اینکه مربا را گذاشتید و سرد شد مربا را بدون اینکه روی آن دربی بگذارید چند روز در یخچال قرار دهدی و سژس درب آن را بگذارید.

درباره موز

مصرف موز به درمان افسردگی و بهبود خلق و خوی فرد کمک میکند. موز حاوی تریپتوفان است که این ماده در گوشت بوقلمون نیز یافت می شود که بر اساس پژوهش های انجام شده مشخص شده که این ماده در بهبود خلق وخوی و ایجاد احساس ارامش و تسکین علائم افسردگی نقش دارد، اما شاید از ما بپرسید که چگونه این عمل به وقوع می پیوندد؟ جواب ساده است تریپتوفان موجود در موز تحت تاثیر ویتامین ب قرار گرفته و باعث تبدیل آن به سروتونین میشود . و سروتونین که هورمون شادی است کمک بسیاری در بهبود خلق و خوی فرد و ایجاد احساس ارامش می کند.تصور می شود که میزان کم سروتونین در مغز موجب ابتلا به افسردگی می شود. که عصاره پوست موز با بازسازی سلول های شبکیه، از این ناحیه در برابر آسیب ناشی از نور محافظت می کند. محققان معتقدند که مصرف پوست موز از طریق مصرف آب ناشی از جوشاندن پوست موز و یا انداختن پوست موز در آب میوه گیری و نوشیدن آب آن به کاهش افسردگی کمک می کند.

Check Also

مربای پرتقال مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل برای صبحانه تهیه کنید مربای پرتقال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *