مربای گردو با طعم بی نظیر

مربای گردو
مربای گردو

اگر به فکر تهیه یک مربای جدید خانگی هستید هم اکنون دست به کار شوید. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه مربای گردو خانگی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.این مربا بسیار خوشمزه میشود.

مواد لازم برای تهیه مربای گردو

  1. شکر نیم کیلو
  2. مغز گردو ۲۵۰ گرم
  3. زعفران آب کرده ۲ قاشق غذاخوری
  4. آب‌لیمو ۲ قاشق غذاخوری
  5. آب ۲ لیوان

طرز تهیه مربای گردو

مغزهای گردو را به مدت چند روز بگذارید تا خیس بخورد پوست نازک روی گردو ها را بکنید.بعز از چند روز آن ها را بجوشانید تا آب سیاه گردوها خارج شود.و سپس آنها را صاف کنید.2 قاشق آب لیمو را به مواد بیفزایید و مغز گردوهایی را که پوست گرفته اید را در یک شربت بریزید و کمی آنها را بجوشانید.زعفران ر به مواد اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.بعد از اینکه مربا خنک شد آنها را داخل شیشه بریزید و درب آنها راببندید و در جای خنک قرار دهید.

 

درباره گردو

گردو از منابع سرشار ویتامین و فسفر است یکی از مواد غذایی که در گروه مغزها قرار می­گیرد. اما آیا جدای از طعم و مزه مطبوع این ماده غذایی به خواص فوق العاده آن توجه کرده­اید؟ این مطلب را بخوانید تا شما هم تایید کنید که هر گردی گردو نیست.گردو از جمله مواد مغذی میباشد که به دلیل طبیعت گرم آن از دوران قدیم در تغذیه بسیار مورد توجه بوده اما تحقیقات درباره این ماده مغذی کهن همچنان ادامه دارد .مقدار فسفر موجود در آن با ماهی و برنج و حتی تخم مرغ نیز برابری می‌کند.گردو خون ساز و تصفیه کننده خون، درمان کننده بیماری های ریوی ومسکن دل پیچه است مربای گردو، ملین بوده و آپاندیس را تقویت می کند، خوردن آن از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری کرده و خوردن آن با انجیر و موز مقوی حواس و مغز است . چون گردو دارای مس می باشد بنابراین به جذب آهن در بدن کمک می کند گردو از بروز حمله قلبی جلوگیری می‌کند.

Check Also

مربای پرتقال مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل برای صبحانه تهیه کنید مربای پرتقال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *