خورش گشنیز ایرانی برای کدبانو

خورش گشنیز ایرانی
خورش گشنیز ایرانی

اگر به دنبال یک خورشت خوشمزه میگردید که کدبانوگری ایرانی خود را به نمایش بگذارید به شما طرز تهیه خورش گشنیز ایرانی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.در ادامه تهیه این غذا را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه خورش گشنیز ایرانی

  1. لیمو عمانی ۴ عدد
  2. فلفل قرمز ۱ قاشق چای خوری
  3. گوشت ۵۰۰ گرم
  4. زعفران (آب شده) ۱ قاشق سوپ خوری
  5. نمک به مقدار لازم
  6. سیب زمینی ۳ عدد
  7. گشنیز (ساطوری شده) ۱ کیلوگرم
  8. سیر (ریز شده) ۱ حبه
  9. پیاز (بزرگ خرد شده) ۱ عدد
  10. روغن ۱ پیمانه

 

طرز تهیه خورش گشنیز ایرانی

مقداری از روغن را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت گاز قرار دهید.پیاز را داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا طلایی شود سیر و فلفل قرمز و ادویه و گوشت را به مواد اضافه کنید و به مدت 2 الی سه دقیقه دوباره هم بزنید تا گوشت رنگ قهوه ای به خود بگیرد.2 الی 3 پیمانه آب را به مواد بیفزایید و اجازه دهید تا گوشت آن پخته شود.لیمو عمانی ها را سوراخ کنید و در یک لیوان آب بریزید پس از اینکه گوشت به انداره متوسطی پخته شد لیموها را به آن بیفزایید.3 برگ گشنیز را در مقداری روغن تفت بدهید و در آخر پخت خورش به آن اضافه کنید.سیب زمینی ها را نیز در آخر پخت به خورشتتان اضافه کنید.پس از 45 دقیقه زمانی که خورش به اندازه کافی پخته شد و شروع کرد به روغن انداختن نمک و زعفران را به خورشت اضافه کنید و وقتی کمی جوش زد خورش را از روی حرارت برمیداریم.

درباره گشنیز

گشنیز حاوی ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B6، آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فیبر است.سبزی گشنیز به عنوان دوای معده و بهبود دهنده عمل گوارش و هضم غذا شناخته شده است و تحقیقات نشان می دهد که مصرف آن باعث دفع سرب و آلومینیوم نیز میگردد.گشنیز خاصیت ضدنفخ و اشتهاآوری دارد.دم کرده تخم این سبزی از سیلان منی جلوگیری می‎کند.گشنیز مانع ترش شدن غذا در معده میشود همچنین درد صفرا را تا حد بسیار زیادی تسکین می دهد. تخم گشنیز برای درمان وسواس و خفقان بسیار خوب است .گشنیز به عنوان سبزی کاهش دهنده قند خون شناخته شده است و این کار را با تحریک ترشح انسولین انجام می دهد. این تاثیر به حدی است که آن را گیاه ضد دیابت نیز می نامند.

Check Also

خورش قیمه ایرانی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که میتوانید براحتی در منزل تهیه کنید قیمه است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *