ارده خانگی با کیفیت عالی

ارده خانگی با کیفیت
ارده خانگی با کیفیت

ارده یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که میتوانید در وعده صبحانه مصرف کنید امروز میخواهیم طرز تهیه ارده خانگی با کیفیت را به شما عزیزان آموزش دهیم.در ادامه طرز تهیه آن را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه ارده خانگی با کیفیت

  1. کنجد ۳پیمانه
  2. روغن ۳چهارم پیمانه (کنجد،زیتون یا مایع)

 

طرز تهیه ارده خانگی با کیفیت

در ابتدای کار فر را روی دمای 180 درجه سانتی کراد تنظیم کرده و بگذارید تا فر گرم شود.میتوانید یک یا دو لیوان آب را درون فر قرار دهید تا فر هوای بهتر داشته باشد.کنجد را به طور کامل و تمیز پاک کنید.کنجدها را داخل سینی فر بریزید و کامل آنها را داخل سینی پخش کنید.سینی را برای مدت زمان 10 دقیقه داخل فر بگذارید تا کنجد از خامی بیرون‌ آید.کنجد را که از فر بیرون آوردید داخل غذاساز بریزید و روغن کنجد را نیز روی آن بریزید و غذاساز را روشن کنید تا آنقدر با هم ترکیب شوند که حالت خمیری و ارده ای به خود بگیرند.برای تهیه ارده از کنجد سفید و خام استفاده نمایید.بهترین و خوشمزه ترین  روغنی که میتوانید برای تهیه این ارده استفاده کنید روغن کنجد است.

درباره کنجد

گرچه تصور بر این است که پوکی استخوان اغلب در زنان سالمند اتفاق می افتد اما حقیقت این است که مردان سالمند نیز در معرض پوکی استخوان قرار دارند. تقریبا ۳۰ درصد شکستگی های استخوان های لگن در مردان اتفاق می افتد و از هر ۸ مرد بالای ۵۰ سال یک نفر شکستگی ناشی از پوکی استخوان را تجربه می کند. در مطالعه ای که بر روی ۳۹۶ مرد در گسترده ی سنی ۴۵ تا ۹۹ سال انجام شد، مشخص شد که بین دریافت کم روی و کمبود املاح معدنی در بدن، با بروز پوکی استخوان در ناحیه ی لگن و ستون فقرات ارتباط واضحی وجود دارد. به دلیل تاثیر روی در چگالی املاح معدنی استخوان، به مردان سالمند توصیه می شود غذاهای غنی از “روی” را به طور مرتب در برنامه های غذایی خود بگنجانند؛ خوشبختانه کنجد بو داده یک منبع فوق‌العاده از این ماده‌ی معدنی محسوب می‌شود.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *