اسنک ذرت برای کودکان عزیز شما

اسنک ذرت برای کودکان
اسنک ذرت برای کودکان

اگر قصد دارید یک غذای خوشمزه برای کودکان عزیز خود تهیه کنید طرز تهیه اسنک ذرت برای کودکان را به شما آموزش میدهیم.این اسنک بسیار آسان تهیه میشود که در ادامه به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه اسنک ذرت برای کودکان

  1. پنیر موزارلای رنده شده یک پیمانه
  2. کره 3 قاشق غذاخوری
  3. فلفل دلمه ای خرد شده یک پیمانه
  4. پیاز خرد شده یک پیمانه
  5. گوجه فرنگی خرد شده یک پیمانه
  6. قارچ خرد شده یک پیمانه
  7. فلفل سبز خرد شده 4 تا 5 عدد
  8. ذرت پخته یک پیمانه
  9. سیر رنده شده یک حبه
  10. نمک و فلفل به اندازه کافی
  11. نان لواش 3 عدد
  12. روغن کمی

 

طرز تهیه اسنک ذرت برای کودکان

ماهیتابه را روی گاز قرار دهید و مقدار اندکی روغن درون ماهیتابه بریزید و فلفل سیاه و سیر و فلفل سبز را داخل ماهیتابه ریخته و داخل روغن تفت دهید.فلفل دلمه ای و قارچ و گوجه فرنگی و ذرت و پیاز را خرد کنید و به ماهیتابه اضافه کنید و خوب مواد را تفت دهید.کره و پنیر را به مقدار کم به مواد درون ماهیتابه اضافه کنید و نمک و فلفل را نیز به مقدار کافی به مواد اضافه کنید.به یک طرف نان کمی کره مالیده و با مواد مورد نظر پر کنید و در ساندویچ ساز گداشته تا درست شود.

 

درباره ذرت

مصرف آرد ذرت به علت دارا بودن مواد چرب نسبتا زیادی که دارد و وجود عناصری همچون گوگرد و سیلیسیم برای بیماران مبتلا به سل توصیه می شود .همچنین روغن ذرت نیز به دلیل وجود ویتامین B در دفع ناراحتی‌های جلدی كودكان موثر است. ذرت از نظر طب سنتی و قدیمی ایران سرد و خشك میباشد .سایر خواص ذرت عبارتند از این كه پماد ذرت خشك كننده زخم ها است ، استفاده مداوم آن از پوسیدگی دندان جلوگیری می كند ، روغن ذرت كلسترول خون را پایین می آورد و روغن ذرت برای درمان اگزما و بیماری های پوستی مفید است.این در حالی است كه كاكل ذرت را نیز قبل از رسیدن كامل میوه یعنی قبل از پژمرده شدن آن می چینند و به سرعت خشك می كنند . كاكل ذرت بعد از خشك شدن رنگ قهوه ای پیدا می كند .برای درست كردن دم كرده كاكل ذرت ،‌مقدار 30 گرم از آن را در یك لیتر آب جوش می ریزند و به مدت پنج دقیقه دم می كنند.

 

Check Also

اسنک شکلات تلخ یک دسر خوشمزه و عالی

امروز قصد داریم طرز تهیه اسنک شکلات تلخ که دسری خوشمزه است را به شما …

One comment

  1. ازشما روی اسنک ذرت خیلی متشکرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *