میوه خشک شده خانگی به روش ساده

میوه خشک شده خانگی
میوه خشک شده خانگی

میوه های خشک شده یکی از خوشمزه ترین و سالم ترین تنقلاتی است که میتوانید در منزل به راحتی تهیه کنید. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه میوه خشک شده خانگی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

 

مواد لازم برای تهیه میوه خشک خانگی

  1. انواع میوه دلخواه
  2. نمک

 

 

طرز تهیه میوه خشک شده خانگی

برای تهیه میوه خشک خانگی میوه دلخواهتان را خوب بشویید و تمیز کنید.میوه ها را با کمک یک چاقوی تیز برش های نازک بزنید.بعد از اینکه میوه ها را برش زدید به میوه ها به دلخواه نمک یا فلفل بزنید.اگر موز و سیب را میخواهید برای خشک کردن انتخاب کنید بعد از اضافه کردن چاشنی باید کمی آب آناناس و یا لیمو ترش را به این نوع میوه ها اضافه کنید تا در مجاورت هوا که قرار میگیرند سیاه نشوند.اگر دستگاه میوه خشک کن در دسترس شما نیس اگر بخاری دارید نیز میتوانید از آن استفاده کنیدروی بخاری را با یک فویل آلومینیومی بپوشانید و روی فویل را با یک پارچه نخی بپوشانید این پارچه باید نو و تمیز باشد.پارچه شما پرز نداشته باشد کار شما و میوه های شما بهتر از آب در می آید.

میوه های را با فاصله ار هم روی پارچه بچینید تا کامل خشک شوند.فاصله مناسب زمانی برای خشک شدن میوه ها به حرارت و ضخمت میوه و نوع میوه دارد. مثلا اگر کیوی را بخواهید خشک کنید اگر دوازده شب گذارید دوازده ظهر فردا میوه شما آماده است.نکته ای مهم که باید در این جا مورد نظر شما باشد این است که میوه هایی که میخواهید خشک کنید باید نازک باشند.یکیدیگر از نکته هایی که اهمیت زیادی دارد نوع پارچا ای است که روی الومینیوم میکشیم که بادی حتما نخی و بدون پرز باشد چون پارچه نخی باعث میشود که هوا به راحتی زیر و روی میوه عبور کرده و میوه راحت تر خشک گردد.

 

Check Also

ذرت پفکی کاراملی مخصوص کودکان

اگر دوست دارید یک تنقلات سالم و خوشمزه برای فرزندان خود در منزل تهیه کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *