ترشی تربچه قرمز با طعم بی نظیر

ترشی تربچه قرمز
ترشی تربچه قرمز

اگر میخواهید تهیه یک مربای جدید را تجربه کنید طرز تهیه ترشی تربچه قرمز را به شما پیشنهاد میدهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه مربای تربچه را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ترشی تربچه قرمز

  1. برش های باریک تربچه 3/4 فنجان
  2. برش های باریک هویج 1/4 فنجان
  3. سیر سبز (یا معمولی) خرد شده یک حبه
  4. فلفل هالپانو (یا فلفل های دیگر) یک عدد
  5. سرکه برنج نصف فنجان
  6. شکر ارگانیک نصف فنجان
  7. نمک دریایی نصف قاشق چایخوری

 

طرز تهیه ترشی تربچه قرمز

شکر و نمک و سرکه را در یک قابلمه بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید و هم بزنید تا شکر داخل آن حل شود.تربچه ها و هویج و سیر را به مواد اضافه کنید و فلفل را نیز به مواد اضافه کنید و از روی شعله آن را بردارید.مواد را داخل شیشه های تمیز بریزید و در یخچال قرار دهید.

 

درباره تربچه قرمز

تربچه برای کبد و معده بسیار مفید است و سم‌زدای بسیار خوبی است و خون را تصفیه می‌کند. تربچه در بیماری یرقان به طور شگفت‌آوری به پاکسازی بیلیروبین از خون کمک می‌کند و همچنین تولید آن را نیز تنظیم می‌کند. علاوه بر این با افزایش اکسیژن در خون از تخریب سلول‌های قرمز جلوگیری می‌کند. تربچه (ترب) سیاه برای یرقان مفیدتر است. برگ‌های تربچه نیز برای درمان یرقان بسیار مفید هستند.تربچه بطور خاص برای کبد و صفرا بسیار مفید است و جریان صفرا و بیلیروبین، اسیدها، آنزیم‌ها را تنظیم می‌کند و بیلیروبین را از خون می‌زداید و کبد را سم‌ زدایی می‌کندو از سم کم میکند. علاوه بر این، تربچه حاوی آنزیم‌هایی شبیه به مایروسیناس، دیتاستاز، استئار است که از کبد و کیسه‌ی صفرا در مقابل عفونت‌ها و زخم‎ها پیشگیری می‌کند تربچه سرشار از فیبر است که به هضم غذا و جذب آب را آسان می‌کند و به رفع یبوست کمک می‌کند (یبوست یکی از دلایل اصلی ابتلا به بواسیر است) و در نتیجه از ایجاد یا گسترش بواسیر پیشگیری می‌کند.

Check Also

ترشی فلفل هندی درجه یک

ترشی فلفل هندی یکی از پرطرفدارترین ترشی ها میباشد امروز قصد داریم طرز تهیه این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *