نان تافتون خانگی تازه

نان تافتون خانگی
نان تافتون خانگی

اگر میخواهید در منزل نان خانگی تهیه کنید یکی از بهترین نان هایی که میتوانید تهیه کنید تافتون است.امروز میخواهیم در سایت فست فود طرز تهیه نان تافتون خانگی را به شما بانوان علاقمند به آشپزی آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه نان تافتون خانگی

  1. آرد گندم به مقدار لازم
  2. آب 2 لیوان
  3. روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
  4. شکر 1 قاشق غذاخوری
  5. پودر خمیر مایه 1 قاشق چایخوری
  6. نمک 1/2 قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه نان تافتون خانگی

داخل یک کاسه شکر و خمیر مایه و آب ولرم را با یکدیگر مخلوط کنید و حدود پنج دقیقه بگذارید تا استراحت کند و سپس نمک و روغن را به مواد اضافه کرده و خوب بهم بزنید.قاشق قاشق آردتان را به مواد اضافه کنید تا جایی که خمیر به دستانتان نچسبد و به مدت 10 دقیقه خمیرتان را ورز دهید خمیری را که آماده شده است را در یک کاسه ای که کف آن را چرب نموده اید قرار دهید تا به مدت زمان سی دقیقه تا یک ساعت استراحت کند.روی سینی تان کمی آرد بپاشید تکه مورد نظرتان را از خمیر جدا کنید و با یک وردنه خوب خمیر را بازکنید کف یک ماهیتابه را چرب نمایید و خمیر باز شده را کف آن پهن نمایید تا نان ها خوب پخته شوند اگر دوست دارید روی آن را کنجد بپاشید و وقتی نان پخته شد طرف دیگر آن را برگردانید تا دو طرف نان پخته شود.

درباره کنجد

دانه های کنجد حاوی منیزیم و سایر مواد مغذی هستند. روغن کنجد می تواند از دیابت پیشگیری کند و قادر است گلوکز پلاسما را در دیابت بسیار حساس بهبود ببخشد.دانه کنجد باعث کاهش فشار خون می شود:مطالعات انجام شده بر روی دانه کنجد نشان می دهد که روغن کنجد قادر است فشار خون در افراد دیابتی را پایین بیاورد. دانه های کنجد سرشار از منیزیم هستند. منیزیم یک ماده مغذی کلیدی برای کمک به کاهش فشار خون است. ما عادت کردیم از دانه کنجد سفید برای پخت و پز استفاده کنیم اما دانه کنجد سیاه مواد مغذی بیشتری دارد.دانه کنجد به سطح کلسترول خون کمک می کند زیرا در برگیرنده فیتوسترول هایی است که تولید کلسترول را مسدود می سازد. دانه کنجد سیاه فیتوسترول بالاتری دارد.محتوای بالای فیبر در دانه کنجد می تواند به هضم و گوارش مواد غذایی کمک کند.

Check Also

نان تخمه ای مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین نان هایی که میتوانید به عنوان صبحانه و به تنهایی نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *