کیک سبزیجات برای با سلیقه ها

کیک سبزیجات
کیک سبزیجات

اگر میخواهید یک غذای خوشمزه را در منزل تهیه کنید و اینکه این غذا سالم باشد طرز تهیه کیک سبزیجات را به شما پیشنهاد میکنیم.در ادامه طرز تهیه این کیک غذایی را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه کیک سبزیجات

  1. کدو سبز بزرگ 1 عدد
  2. هویج رنده شده 1 عدد
  3. پیاز متوسط 1 عدد
  4. سیب زمینی کوچک رنده شده 1 عدد
  5. پنیر دلخواه ( موزارلا – چدار- گودا …) 1 پیمانه
  6. تخم مرغ 5 عدد
  7. آرد 4/3 پیمانه
  8. بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
  9. ریحان خشک 1 قاشق چایخوری
  10. جعفری خشک 1 قاشق چایخوری
  11. پودر فلفل چیلی 4/1 قاشق چایخوری
  12. نمک 1 قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه کیک سبزیجات

در ابتدای کار فر را روی درجه 180 سانتی گراد تنظیم کنید.طرفی مناسب فر را چرب کنید.در یک ظرف بزرگ تمامی سبزیجات و تخم مرغ و ادویه و پنیر را با همدیگر ترکیب کنید.زارد را به مواد اضافه و با همدیگر مخلوط کنید.مواد ترکیب شده را درون قالب بریزید و در فر برای 30 تا 40 دقیقه داخل فر قرار دهید تا پخته شود.

درباره کدو سبز

طبع کدوی سبز سرد و خنک است.از خواص کدو سبز در طب سنتی اینست که کدو سبز به درمان یبوست و سوء هاضمه کمک میکند . همچنین باعث پاکسازی رگهای بدن خواهد شد . باید بدانید که کدوسبز برای درمان یرقان مفید است.اگر تب دارید میتوانید برای پایین آوردن آن کدوسبز بخورید . برای درمان اختلالات کلیه و مثانه کدو سبز بخورید.کدو سبز بسیار ادرار آور است . کدوسبز برای اشخاص گرم مزاج و صفراوی بسیار مفید و خون ساز است.سرفه را درمان مي‌كند و روغن آن براي رفع دل‌پيچه مفيد است.کدو سبز و کاهش وزن کدو سبز حاوی بیش از 95 درصد آب می باشد که آن را به عنوان یکی از بهترین غذاها برای افرادی که رژیم دارند، مطرح می کند. کدو سبز همچنین حاوی کالری کمی است، به طوری که هر 100 گرم آن فقط حدود 25 کالری دارد. علاوه بر این مشخص شده است که کدو سبز متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را بالا می برد.

 

Check Also

پنکیک نخود فرنگی برای شام شما

اگر غذایی با کلاس و در عین حال خوشمزه را میخواهید به آسانی در منزل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *