نان انبه خانگی یک نان رژیمی

نان انبه خانگی
نان انبه خانگی

اگر میخواهید یک نان خوشمزه برای اعضای خانواده خود تهیه کنید طرز تهیه نان انبه خانگی را به شما آموزش میدهیم. درادامه مطلب زیر طرز تهیه این نان را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه نان انبه خانگی

  1. آرد 2 پیمانه
  2. جوش شیرین 2 قاشق چایخوری
  3. دارچین 2 قاشق چایخوری
  4. نمک 1/2 قاشق چایخوری
  5. تخم مرغ 3 عدد
  6. کره نرم شده 3/4 پیمانه
  7. شکر سفید 1 ¼ پیمانه
  8. وانیل 1 قاشق چایخوری
  9. انبه خرد شده 2 پیمانه
  10. نارگیل خرد شده 1/2 پیمانه
  11. گردو خرد شده 1/4 پیمانه

 

 

طرز تهیه نان انبه خانگی

در ابتدا فر را روی درجه حرارت 350 فارنهایت تنظیم نمایید.سینی فر را چرب کنید و روی آن را کمی آرد بپاشید.آرد را الک کرده و با دارچین و نمک و جوش شیرین در یک کاسه به خوبی مواد را هم بزنید.مخلوط انبه را به آرامی در مخلوط آردی که درست کرده اید بریزید و خوب هم بزنید.خمیر را در یک سینی مخصوص فر قرار دهید و به مدت 20 دقیقه بگذارید تا در دمای اتاق بماند.ان را به حدود یک ساعت در فر بگذارید تا پخته شود.برای اینکه بدانید که این نان پخته شده اسد یک خلال دندان را داخل نان فرو ببرید اگر مواد به آن نچسبید نان پخته شده است.نان را از فر خارج کنید و بگذارید خنک شود و آن را برش دهید.

 

درباره انبه

انبه از خانواده میوه‌های آلویی می‌باشد، گیاهی خوراکی که قسمت گوشتی خارجی آن قشایی است که دانه را در بر گرفته است. انواع زیتون‌، خرما و نارگیل از اعضای همین خانواده محسوب می‌شوند.انبه‌ها به نسبت رنگ‌، شکل، طعم و سایز دانه‌هایشان به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. اگرچه در رنگ پوست انبه‌ها از سبز تا قرمز، زرد یا نارنجی تنوعاتی به چشم می‌خورد اما گوشت داخلی آن اکثرا زرد طلایی است. انبه‌ها طعمی شیرین و خامه‌ای مانند دارند و بالغ بر ۲۰ نوع ویتامین و مواد معدنی در آنها پیدا می‌شود.انبه‌ها از رایج ترین میوه‌های مصرفی در سرتاسر جهان هستند. برخی از خواص مصرف انبه در حفظ سلامت عبارتند از کاهش خطر اختلالات نابینایی مرتبط با شبکیه چشم، کاهش خطر ابتلا به سرطان روده، بهبود در هضم غذا و حفظ سلامت استخوان‌ها و حتی انبه فوایدی برای پوست و مو دارد.

Check Also

نان تخمه ای مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین نان هایی که میتوانید به عنوان صبحانه و به تنهایی نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *