ماکارونی شیر بی نظیر برای همه

ماکارونی شیر بی نظیر
ماکارونی شیر بی نظیر

خوشمزه ترین غذا ها با ماکارونی های خوشمزه تهیه میشوند.امروز میخواهیم طرز تهیه ماکارونی شیر بی نظیر را به شما عزیزان آموزش میدهیم. در ادامه طرز تهیه این غذا را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه ماکارونی شیر بی نظیر

  1. ماکارونی لوله ای 500 گرم
  2. کره 1/4 پیمانه
  3. کره ذوب شده یک قاشق غذاخوری
  4. آرد 1/4 پیمانه
  5. آویشن خشک شده 1/4 قاشق چایخوری
  6. فلفل قرمز 1/4 قاشق چایخوری
  7. فلفل سفید1/4 قاشق چایخوری
  8. شیر 3 پیمانه
  9. جوزهندی آسیاب شده نوک قاشق چایخوری
  10. نمک یک قاشق چایخوری
  11. پنیر چدار خرد شده3 پیمانه
  12. خردل یک قاشق چایخوری
  13. آرد سوخاری نصف پیمانه

طرز تهیه ماکارونی شیر بی نظیر

فر را روی 400 درجه فارنهایت تنظیم کنید تا گرم شود.یک قابلمه را تا نصف از اب پر نمایید و کمی نمک را در آن حل نمایید و قابلمه را روی حرارت گذاشته و بگذارید تا جوش آید.ماکارونی را داخل آب جوش بریزید و بگذارید تا به مدت 8 دقیقه در آب جوش پخته شودماکارونی ها نباید نرم نرم شوند وقتی خوب پخته شدند آنها را آبکش کنید.1/4 پیمانه کره را داخل یک قابلمه بگذارید تا نرم شود و آرد را به آن اضافه کنید 3 تا 4 دقیقه کره و آرد را بهم زده تا رنگ آنها زرد کمرنگ گردد. آویشن و فلفل قرمز و فلفل سفید را به ان اضافه نمایید و همه را خوب بهم بزنید.بعد از چند دقیقه یک پیمانه شیر را به مواد اضافه نمایید و وقتی مواد کامل با هم ترکیب شد باقی شیر را به آن اضافه کنید و دوباره مواد را بهم بزنید.بگذارید تا روی حرارت ملایم جوش بخورد.

جوز هندی و نمک را به مواد بیفزایید و مواد را روی حرارت کم قرار دهید تا مواد غلیظ شود.بعد ار مدت زمان 8 دقیقه زیر آن را خاموش کنید.2 پیمانه و 1/4 پیمانه پنیر چدار را ذر ترکیب شیر ریخته و آن ها را بهم زده تا پنیر ذوب گردد.خردل را نیز به مواد اضافه کنید.سس پنیر شما آماده شد.ماکارونی که آبکش کرده اید را داخل یک ظرف نشکن یا پیرکس بریزید و سس پنیر را روی آن بریزید و مواد را با یکدیگر مخلوط نمایید.در یک طرف جدا آرد سوخاری و یک قاشق کره مخلوط کنید و مخلوط را روی سطح ماکارونی بریزید و 3/4 پیمانه پنیر چدار را روی سطح آنها بریزید و طرف را در فر بگذارید تا بیست دقیقه پخته شود.

Check Also

لازانیا رولی آسان پخت و خانگی لذیذ

امروز طرز تهیه یک غذای خانگی خوشمزه را قصد داریم به شما بانوان عزیز آموزش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *