ذرت کاراملی با طعم ویژه

ذرت کاراملی
ذرت کاراملی

اگر میخواهید یکی از خوشمزه ترین تنقلات را در منزل تهیه کنید طرز تهیه ذرت کاراملی را به شما آموزس میدهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این ذرت را به شما بانوان علاقمند به اشپزی آموزش داده ایم.

مواد لازم برای ذرت کاراملی

  1. پاپ کرن خرد شده 7 تا 8 فنجان
  2. شکر قهوه ای سه چهارم فنجان
  3. کره 6 قاشق غذاخوری
  4. شیره ذرت 3 قاشق غذاخوری
  5. جوش شیرین یک چهارم قاشق مرباخوری
  6. وانیل به میزان لازم

 

 

طرز تهیه ذرت کاراملی

تکه هایی از ذرت را که پف نکرده است را از پاپ کرن جدا کنیدو ذرت ها در یک سینی که مخصوص فر است بریزید.تا زمانی که مخلوط کارامل را تهیه میکنید ذرت ها را در فر دردمای 300 درجه سانتی گراد قرار داده تا گرم شوند.یک تکه بزرگ از فویل را بچینید و روی فویل را با کره چرب نمایید.شکر قهوه ای و کره و شیره ذرت را با یکدیگر مخلوط کنید بگذارید روی حرارت متوسط تا جوش آید و 5 دقیقه بدون اینکه هم بزنید مواد را بجوشانید.قابلمه را از روی حرارت برداشته و جوش شیرین و وانیل را به مواد بیفزایید و مخلوطی را که آماده کرده اید را روی ذرت ها ریخته و ذرت ها را زیر و رو کنید تا کامل آغشته به مواد شوند.درون فر با دمای 300 درجه سانتی گراد قرار دهید و مواد را هم بزنید و به مدت 5 دقیقه صبر کنید.مخلوط تهیه شده را روی فویل پهن کنید و درون یخچال قرار دهید تا خنک شوند.

درباره ذرت

از جمله خواص ذرت یا بلال بو داده حفظ جوانی و مبارزه با پیری است.مصرف متعادل دانه های ذرت یا بلال در کنترل دیابت و فشار خون بالا به دلیل حضور فتوکمیکال فنلی موثر می باشد. کاهش اختلالات قلبی، پیشگیری از تصلب شرایین و کاهش رادیکال‌های آزاداز مهمترین خواص روغن تهیه شده از دانه‌های ذرت یا بلال است.همچنین در پیشگیری از کم خونی که بدلیل کمبود ویتامین ها در بدن روی می دهد موثر می باشد. همچنین ذرت یا بلال حاوی آهن و اسید فولیک فراوان بوده که برای زنان باردار بسیار مفید است.فیبر محلول در دانه‌های ذرت یا بلال میتواند به حفظ سلامت و تقویت استخوان‌ها به خصوص در زنانسرعت ببخشد

Check Also

پشمک خوشمزه را در منزل تهیه کنید

امروز قصد داریم طرز تهیه یکی از خوشمزه ترین تنقلات را به شما عزیزان آموزش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *