سوپ سه گوجه فرنگی زمستانی

سوپ سه گوجه فرنگی
سوپ سه گوجه فرنگی

اگر از تهیه سوپ های تکراری خسته شده اید امروز میخواهیم طرز تهیه سوپ سه گوجه فرنگی را به شما عزیزان آموزش میدهیم. درادامه مطلب زیر طرز تهیه این سوپ زمستانی را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه سوپ سه گوجه فرنگی

  1. پیاز درشت خرد شده یک عددسوپ
  2. کره یا روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
  3. کنسرو گوجه فرنگی  یک قوطی (800 گرم)
  4. گوجه فرنگی خشک ¾ پیمانه
  5. رب گوجه فرنگی کم نمک 85 گرم
  6. آب مرغ کم نمک 400 گرم
  7. کرفس تازه خرد شده نصف پیمانه
  8. گشنیز تازه خرد شده دو قاشق غذاخوری
  9. آب لیموترش 4 تا 3 قاشق چای خوری
  10. خامه صبحانه
  11. جعفری تازه (اختیاری)

 

طرز تهیه سوپ سه گوجه فرنگی

در ابتدا در یک قابلمه متوسط که روی گاز و روی حرارت متوسط قرار داده اید مقداری کره بریزید و پیازی را که خرد کرده اید را در کره بریزید و به مدت 10 دقیقه تفت داده تا سبک و طلایی گردد.کنسرو گوجه فرنگی را با 1/2 پیمانه گوجه فرنگی خشک و رب گوجه فرنگی و آب مرغ و جعفری و کرفس به مواد بیفزایید و بگذارید تا مواد بجوشند.حرارت را کم کنید تا به مدت 20 دقیقه بجوشند.در این فاصله ای که قابلمه روی حرارت است باقیمانده گ.جه فرنگی های خشک را به مدت 1 دقیقه داخل اب و درون ماکروفر قرار دهید و انها را ریز خرد کنید و کناری قرار دهید.مخلوط گوجه فرنگی را داخل یک میکسر بریزید و پوره کنید و آنها را درون شیر جوش بریزید و آب لیمو را به آن بیفزایید و روی آن را نیز خامه و جعفری ریخته وسرو نمایید.

 

درباره گوجه فرنگی

گوجه فرنگی با ایجاد احساس سیری برای مدت طولانی، در کنترل وزن افراد تأثیر زیادی دارد. متخصصان علوم تغذیه پیشتر دریافته بودند، گیاهخواران و افرادی که میوه و سبزی زیادی مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که از رژیم غذایی استاندارد مدرن حاوی غذاهای فراوری شده فراوان استفاده می کنند، لاغرتر هستند، اما اکنون دریافتند، این امر صرفاً ناشی از پایین بودن کالری سبزی و میوه ها نیست.گوجه فرنگی سرشار از لیکوپین است که بنابرعقیده دانشمندان، با کاهش هورمون اشتها، به احساس سیری افراد کمک می کند.

Check Also

سوپ جو و قارچ زمستانی لذیذ

یکی از خوشمزه ترین سوپ هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید سوپ جو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *