سس توت فرنگی برای انواع شیرینی

سس توت فرنگی
سس توت فرنگی

اگر میخواهید یک سس خوشمزه برای انواع شیرینی ها تهیه کنید طرز تهیه سس توت فرنگی که برای انواع شیرینی ها مورد استفاده قرار میگیرد را ه شما پیشنهاد میکنیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این سس را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه سس توت فرنگی

  1. توت فرنگی 1 کیلو
  2. شکر 1 پیمانه
  3. وانیل یک قاشق چایخوری
  4. نصف یک لیمو ترش تازه
  5. دو قطره رنگ قرمز خوراکی در صورت تمایل

 

 

مراحل تهیه سس توت فرنگی

در ابتدای کار توت فرنگی ها را خوب تمیز کنید و بشویید و در یک قابلمه بریزید و شکر را به توت فرنگی ها اضافه کنید . وانیل و آب و 1/2 لیمو ترش را به آن اضافه کنید و مواد را روی حرارت ملایم قرار دهید تا مواد آب بیندازد.وقتی که مواد آب انداخت بگذارید زیر حرارت را زیاد کنید تا مواد قل بیندازد.دایم هم مواد را بهم بزنید.10 تا 15 دقیقه برای پخت این مواد وقت لازم است.زیر مواد را خاموش کنید و توت فرنگی ها را به طور کامل پوره کنید.سس شما آماده است.اگر میخواهید سس شما رنگ بهتری داشته باشدبه اندازه دو قطره به مواد بیفزایید مواد پوره شده را از صافی رد کنید تا پالپ ها از مواد جدا شود.با قاشق مواد را بهم بزنید تا شهد آن جدا شده و دوباره روی حرارت بگذارید تا 5 دقیقه بجوشد و دوباره کف ها را جدا نمایید.

 

درباره توت فرنگی

بدلیل پتاسیم بالا در توت فرنگی، این میوه پرطرفدار برای افرادیکه دچار فشارخون بالا میباشند، توصیه می شود. پتاسیم به خنثی کردن اثر سدیم در بدن کمک می نماید. مصرف کم پتاسیم همانقدر برای فشارخون بالا بداست که مصرف بالای سدیم برای فشارخون بالا بد می باشد. مصرف خوراکی هاییکه پر از فیبر و آب هستند به کم شدن یبوست و اجابت مزاج راحت کمک می نمایند. توت فرنگی قندی پایین و میزان فیبری بالا داشته و هردو این فاکتور ها به حفظ تعادل قندخون کمک می نماید. توت فرنگی یکی از خوراکی های مناسب برای افراد دیابتی می باشد. تحقیقات نشان می دهد که خوردن 37 توت فرنگی در روز می تواند بطرز چشم گیری عوارض دیابت همچون نارسایی کلیه و نوروپاتی محیطی را کاهش دهد.

Check Also

سس انبه خانگی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین میوه های گرمسیری انبه است که از آن محصولات زیادی بدست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *