نوتلای خانگی بسیار خوشمزه

نوتلای خانگی
نوتلای خانگی

اگر نوتلایی که در مغازه ها به فروش میرسد را دوست دارید و توانایی خرید آن را ندارید میخواهیم طرز تهیه نوتلای خانگی را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این شیرینی را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه نوتلای خانگی

  1. روغن مایع گیاهی 2 تا 3 قاشق غ
  2. عسل 2 قاشق غ
  3. پودر شیر خشک 2 قاشق چ
  4. فندق 1 لیوان
  5. پودر کاکائو 3 قاشق چ
  6. شیر سرد 2 تا 3 قاشق غ

 

 

طرز تهیه نوتلای خانگی

اگر فندق ها را تست نکرده اید فندق ها را داخل یک سینی فر بریزید و در 200 درجه سانتی گراد فر قرار دهید تا به مدت 10 دقیقه تست شوند. سپس فندق ها را از داخل فر بیرون بیاورید و بین یک حوله کاغذی بگذارید و پوست آنها را جدا کنید و بگذارید تا سرد شوند.فندق ها را در بلندر بریزید و آنها را به گونه ای میکس کنید ته به کرم تبدل گردد.روغن مایع را به مقدار مورد نیاز به مواد اضافه کنید و هم بزنید و یک قاشق روغن را به آن اضافه کنید و مواد را میکس کنیدو سپس یک قاشق دیگر را اضافه نمایید.یک قاشق عسل را به مواد اضافه کرده و کاکائو و شیر خشک را به مواد بیفزایید مواد را بگذارید در میکسر و میکس کنید به صورت مرتب دستگاه را خاموش کرده تا حرارت ایجاد نگردد.نوتلای شما آماده است.اگر میخواهید نوتلا را داخل یخچال نگهدارید شیر را به نوتلا بیفزایید تا بافت آن نرم شود .

 

درباره فندق

فندق میوه ای با طبع گرم و خشک که بیشتر در نواخی کوهستانی ایران یافت و پرورش داده میشود. از فواید بسیار مهم آن میتوان به تقویت قوای جنسی اشاره کرد. و همچنین خوردن فندق در بین غذا برای معده و روده بسیار مقوی است .براي سرفه‌هاي مزمن 30 گرم مغز فندق همراه عسل ساعت 10 صبح ميل شود اين باعث مي‌شود كه اخلاط سينه و ريه خارج گردد.ضماد سوختة فندق با پي بز براي جلوگيري از ريزش مو مفيد است. براي زخم‌هاي واريس 50 گرم پوست درخت فندق و 1000 گرم آب (آبي كه مخلوط با سركه است) را جوشانده زخم‌ها را بشوييد. براي تنظيم قاعدگي 20 گرم پوست فندق را در 1000 گرم آب جوشانده در فواصل قاعدگي روزي يك فنجان ميل شود.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *