همبرگر عدس و گردو پرخواص

همبرگر عدس و گردو
همبرگر عدس و گردو

اگر میخواهید یک همبرگر سالم را رد منزل تهیه کنید طرز تهیه همبرگر عدس و گردو را به شما عزیزان آموزش میدهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این برگر سالم را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه همبرگر عدس و گردو

  1. ۳/۴ پیمانه گردو
  2. 1/3پیمانه آرد سوخاری
  3. 3حبه سیر
  4. 2قاشق چای خوری پودر زیره
  5. 1/4قاشق چای خوری فلفل قرمز
  6. یک و نیم قاشق غذاخوری نمک
  7. 1/4قاشق چای خوری فلفل سیاه
  8. 3/4پیمانه عدس
  9. 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  10. 1عدد بزرگ تخم مرغ

 

 

طرز تهیه همبرگر عدس و گردو

گردوها را در در یک ماهیتابه تفت دهید و کنار بگذارید تا خنک شود.میتوانید گردوها را در سینی فر بگذارید و برای حدود 10 دقیقه در فر قرار دهید تا بوی عطر آن بلند گردد.دمای فر باید 180 درجه سانتی گراد باشد.سیرها را خرد کنید و عدس ها را نیم پز کنید.و بگذارید تا خنک شود.گردو و آرد سوخاری و سیر و زیره و گشنیز و فلفل و نمک را در یک میکسر بریزید تا همه مواد پوره شوند.

عدس نیم پز شده و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و را به مواد اضافه کرده و هم بزنید.در یک کاسه بزرگ تخم مرغ را بشکنید و هم بزنید و ترکیب عدس را نیز به مواد اضافه کنید و خوب مواد را با هم مخلوط کنید.مواد را به 4 قسمت ماساوی تقسیم کرده و به صورت گلوله های بزرگی دربیاورید و به میزان 2 سانتی متر باز کنید. 3 قاشق روغن زیتون باقیمانده را در یک ماهیتابه ای که نچسب است گرم کرده و همبر ها را به مدت 8 تا 10 دقیقه بگذارید تا در حرارت کم پخته شود و مغز پخت شود.بعد از پختن آنها را روی یک دستمال حوله ای قرار دهید تا روغن آن گرفته شود.همبر را  داخل نان برگر بگذارید و با گوجه و خیار شور و …را در آن قرار دهید.

 

.

Check Also

چیز برگر سبزیجات رژیمی و بی نظیر

یکی از پر طرفدارترین فست فودها برگر ها میباشند.امروز میخواهیم طرز تهیه یک فست فود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *