طرز تهیه جیائوزی

800px-Tsu-gyoza_(2011.09.25)

طرز تهیه جیائوزی : جیائوزی یا به زبان ژاپنی گیوزا نوعی پیراشکی گوشت است. که امروز قصد داریم آن را به شما عزیزان آموزش دهیم امیدوارم که دوست داشته باشید

مواد لازم برای درست کردن خمیر 24 عدد جیائوزی

آرد شیرینی 100 گرم

آرد نان 100 گرم

نمک یک چهارم قاشق چای خوری

روغن مایع 2 قاشق چای خوری

آب داغ 100 تا 120 میلی لیتر

طرز تهیه

  1. تمامی مواد خمیر را با یکدیگر مخلوط کرده ورز می دهیم تا خمیر یکدست شود در نایلون گذاشته و بیش از یک ساعت به خمیر استراحت می دهیم.
  2. خمیر را بصورت یک استوانه در آورده و با کارد آن را به ۲۴ تکه تقسیم می کنیم.
  3. بر روی سطح صافی آرد پاشیده و برای پهن کردن ابتدا بر روی تکه بریده شده با کف دست فشار آورده و سپس آن را به صورت گرد پهن می کنیم.

 

 

مواد لازم برای داخل خمیر

 

سیر ریز خرد شده یک حبه

زنجبیل ریز خرد شده یک تکه

تره فرنگی یک چهارم یک تره

تره مقداری

گوشت چرخ کرده 200 گرم

کلم چینی ریز خرد شده یک چهارم یک کلم

میگو آب پز پنج تا شش عدد خورد شده

سس سویا یک قاشق چای خوری

ساکی یک قاشق چای خوری

نمک یک قاشق چای خوری

شکر یک قاشق چای خوری

 

 

 

طرز تهیه

 

  1. سیر و زنجبیل و تره و تره فرنگی را ریز خرد کرده تفت می دهیم تا بوی آن در بیاید.
  2. میگو را با کمی زنجبیل آب پز می کنیم. یک قاشق غذاخوری از آب آن را نگه می داریم.
  3. کلم چینی را ریز خرد کرده و سپس در داخل صافی ریخته نمک بر روی آن می ریزیم تا آب آن بیرون بیاید. سپس آن را در داخل دست فشار داده آب آن را گرفته دور می ریزیم.
  4. آب میگوی پخته شده را در داخل گوشت چرخ کرده خام ریخته بعد سس سویا و ساکی و شکر و نمک را اضافه کرده و سبزیجات را هم افزوده ورز می دهیم تا کمی مواد بهم بچسبد.
  5. به اندازه یک قاشق مرباخوری از مواد را در داخل خمیری که به شکل گرد پهن شده گذاشته و لبه های خمیر را به مانند پیراشکی بهم می چسبانیم.
  6. در ماهیتابه کمی روغن ریخته و ابتدا کمی جیائوزی را سرخ کرده سپس یک پیمانه آب داخل ماهیتابه ریخته در ماهیتابه را بسته تا گیوزا آب پز شود هنگامیکه آب آن بخار شد. در ماهیتابه را برداشته و صبر می کنیم که گیوزا در روغن سرخ شود. همچنین می توان آن را در آبجوش فراوان آبپز کرد و پس از پخت با سس سویا و سرکه صرف کرد.

 

 

 

دستور شماره دو

 

 

  1. آرد ساده، یک و نیم پیمانه (حدود یکصد و پنجاه گرم)
  2. آب جوش، هشتاد تا نود میلی لیتر

سبزی برای داخل پیراشکی

  1. کلم، سیصد گرم
  2. تره، سی گرم (می توانید تره فرنگی را جایگزین کنید)
  3. یک تکه کوچک زنجبیل (حدود دو تا سه سانتی متر)
  4. یک حبه سیر خردشده
  5. نمک، یک چهارم قاشق چایخوری

 

چاشنی برای مواد داخل پیراشکی

 

  1. س سویا، یک قاشق غذاخوری
  2. نمک، یک چهارم قاشق چایخوری
  3. روغن کنجد، دو قاشق چایخوری
  4. کمی فلفل
  5. شکر، یک دوم قاشق چایخوری

سایر مواد لازم روغن مایع، سه قاشق چایخوری

برای سس

  1. سس سویا، دو قاشق غذاخوری
  2. رکه برنج، دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. آرد را در یک کاسه ی جادار بریزید. هشتاد تا نود میلی لیتر آب جوش به آن اضافه کنید و با یک جفت چوب غذاخوری یا یک قاشق هم بزنید.
  2. با دستان خود خمیر را ورز داده و آن را به شکل یک گلوله درآورید. آن را روی یک تخته ی برش قرار دهید. خمیر را دو تا سه دقیقه ورز دهید تا این که حالت ارتجاعی به خود بگیرد.
  3. خمیر را در پلاستیک بپیچید یا در یک کیسه ی پلاستیکی قرار دهید و بگذارید به مدت سی دقیقه استراحت کند. پس از گذشت این مدت زمان، خمیر باید نرم شود و به انگشتانتان نچسبد.
  4. در حالی که خمیر در حال استراحت است، مواد اولیه برای داخل پیراشکی ها را آماده می کنیم. کلم را ریز خرد کنید و در یک کاسه قرار دهید. آن را با یک چهارم قاشق چایخوری نمک مخلوط کنید و بگذارید به مدت پنج تا شش دقیقه بماند.
  5. تره ها را خرد کنید. زنجبیل و سیر را پوست کنده و رنده کنید.
  6. وقتی که کلم پیچ را به نمک آغشته کردید، در یک پارچه و یا دستمال آشپزخانه ی تمیز بپیچید و آرام فشار دهید تا مایع آن خارج شود. کلم را به داخل کاسه بریزید و تره ی خرد شده، زنجبیل رنده شده و سیر را به همراه یک قاشق غذاخوری سس سویا، یک چهارم قاشق چایخوری نمک، دو قاشق چایخوری روغن کنجد، کمی فلفل و نصف قاشق چایخوری شکر را اضافه کنید. آنها را به خوبی مخلوط کنید.

پس از آن که خمیر به مدت سی دقیقه استراحت کرد، آن را به شکل یک استوانه به طول بیست سانتی متر لوله کنید. آن را به بیست قسمت مساوی هر یک به طول حدود یک سانتی متر تقسیم کنید.

  1. روی هر یک از تکه ها کمی آرد بپاشید. با شصت های دست خود هر قسمت از خمیر را فشار دهید تا به شکل دایره هایی به قطر پنج تا شش سانتی متر در آورید. هر یک از این تکه خمیرهای دایره ای شکل را با استفاده از یک وردنه پهن کرده و به شکل دایره هایی نازک تر به قطر نُه سانتی متر درآورید.
  2. هر بار یک تکه خمیر را در کف یک دست خود قرار دهید و حدود دو قاشق چایخوری از مواد را در وسط خمیر قرار دهید. لبه های خمیر را از سمتی که نزدیک به خودتان است برگردانید. سپس لبه های طرف دیگر را برگردانید و تا کنید تا روی مواد داخل را بپوشاند. لبه ها را به هم فشار دهید، حدود پنج چین عمودی کوچک ایجاد کنید. پیراشکی ها باید شبیه به کیف های هلالی شکل کوچک باشند.

یک ماهیتابه را گرم کنید. کف آن یک قاشق چایخوری روغن سرخ کردنی بریزید، و پیراشکی ها را طوری قرار دهید که چین های آن رو به بالا باشد. آن را روی حرارت متوسط سرخ کنید.

  1. وقتی که زیر پیراشکی ها به رنگ قهوه ای طلایی درآمد، یک پیمانه آب جوش اضافه کنید و بی درنگ در آن را بگذارید و اجازه دهید تا به مدت شش تا هفت دقیقه بخارپز شود.
  2. در ماهیتابه را بردارید و ماهیتابه را روی حرارت بالا بچرخانید تا تمام مایع باقی مانده در آن تبخیر شود. وقتی که تمام مایع تبخیر شد، دو قاشق چایخوری دیگر روغن گیاهی اضافه کنید و کمی بیشتر سرخ کنید تا ترد شود.
  3. پیراشکی ها را در یک دیس بچینید. این پیراشکی ها را می توان با سس سرو کرد که از مخلوط کردن دو قاشق غذاخوری سس سویا با دو قاشق غذاخوری سرکه برنج درست می شود.

Check Also

سوشی با گوشت یک غذای ژاپنی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای ژاپنی را به شما علاقمندان به آشپزی آموزش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *