اسپاگتی با کدو سبز ویژه و با کلاس

اسپاگتی با کدو سبز ویژه
اسپاگتی با کدو سبز ویژه

اگر میخواهید یک غذای خوشمزه را در منزل تهیه کنید طرز تهیه اسپاگتی با کدو سبز ویژه را به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این غذای خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه اسپاگتی با کدو سبز ویژه

  1. ¾ پوند اسپاگتی پخته نشده
  2. 2قاشق چای خوری روغن زیتون
  3. 2حبه سیر، خرد شده
  4. 4فنجان کدو سبز
  5. ¾ قاشق چای خوری نمک
  6. ¼ قاشق چای خوری فلفل سیاه
  7. قاشق غذاخوری پنیر پارمسان رنده شده
  8. گوجه فرنگی به دلخواه

 

 

طرز تهیه اسپاگتی با کدو سبز ویژه

پاستا را داخل یک قابلمه که آب و نمک ریخته اید بریزید و بگذارید تا پخته شود.یک فلفل را برداشته و یک قاشق غذاخوری از سس را نیز بردارید .فلفل ها را خرد کنید .روغن را داخل ماهیتابه بریزید و ماهیتابه را روی حرارت متوسط بگذارید و سس و سیر و فلفل هایی را که خرد کرده اید را داخل روغن بریزید و بگذارید تا به مدت 1 دقیقه پخته شود.کدو سبز ها را میتوانید به صورت گرد خرد کنید و یا خلال کرده و یا رنده کنید بسته به سلیقه شمات میتواند تههی شود.کدو سبز را نیز به مواد داخل روغن بیفزایید و بگذارید تا 4 دقیقه پخته شود.پاستا را نیز با مواد مخلوط کنید و فلفل و پنیر پارمسان رنده شده را نیز به مواد بیفزایید.

درباره کدو

یکی از مهمترین خواص کدو سبز خاصیت ملین بودن آن است. یکی از اصلی‌ترین خواص کدوها، رفع یبوست و درمان آن است. کدو از فیبر بالایی برخوردار بوده و از این رو مصرف خام یا پخته به آن به افرادی که دچار یبوست هستند، توصیه میگردد. از این خاصیت کدو برای لاغر شدن نیز استفاده میشود. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مطلبی که در رابطه با خواص کدو حلوایی و لاغری در همین سایت، آمده است، رجوع نمایید.از دیگر خواص دارویی کدو سبز خاصیت ادرار اور بودن آن است. از اینرو برای اشخاص صفراوی و گرم مزاج غذای فوق العاه مناسب بوده و در پایین آوردن تب نیز استفاده میشود.مصرف کدو سبز برای افراد بالای ۴۰ سال که دچار ورم پروستات هستند، بسیار مفید است.کاهش قند خون و پایین اوردن کلسترول خون از دیگر خواص کدو سبز بوده، از اکسیداسیون کلسترول که یکی از دلایل اصلی تجمع کلسترول در دیواره رگ های خونی می باشد جلوگیری می کند و از اینرو غذای مفیدی برای بیماران مبتلا به قند و چربی خون و یا بیمارن قلبی است. همچنین خطر حمله قلبی و سکته مغزی را به وسیله کاهش فشار خون بالا، کاهش می دهد.

Check Also

پای پاستا فوق العاده برای کودکان

اگر کودک شما عاشق ماکارونی و پاستا است و میخواهید در تهیه این غذا تغییر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *