جوجه کباب با سس انار بی نظیر

جوجه کباب با سس انار
جوجه کباب با سس انار

اگر به دنبال بک غذای خوشمزه برای میهمانان رودربایستی دار میگردید آموزش جوجه کباب با سس انار را به شما پیشنهاد میکنیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این غذا را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب با سس انار

  1. سینه مرغ (کبابی خردشده) ۱ کیلوگرم
  2. رب انار ۴ ق س
  3. گردو آسیاب ۱۰۰ گرم
  4. روغن زیتون ۲ ق س
  5. سیخ چوبی به میزان لازم

 

 

طرز تهیه جوجه کباب با سس انار

رب انار را داخل یک طرف بریزید و سپس گردو را به آن بیفزاییدو مواد را با همدیگر مخلوط نمایید.روغن زیتون را به ان اضافه کنید و هم زده تا رقیق شود.سسی را که آماده کرده اید را روی سینه های مرغ بریزید و حدودا سه ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار گردد.سینه مرغ طعم دار را به سیخ بکشید و و درون ماهیتابه مقداری روغن ریخته و آن را روی حرارت قرار داده و سیخ ها را داخل ماهیتابه بریزید و بگذارید تا مرغ ها سرخ شوند و مغز پخت شوند.در ماهیتابه را بردارید و کف سینی فر یک فویل قرار دهید داخل فویل را با مقداری روغن چرب کرده و سیخ ها را داخل سینی بچینید و به مدت زمان 40 دقیقه درون فر در دمای 170 درجه قرار داده تا جوجه ها برشته شوند.

درباره انار

دانشمندان اعلام کردند خوردن آب انار فواید زیادی برای بیماران کلیوی و دیالیزی دارد. این دانشمندان طی نتایج حاصله از تحقیقات خود اعلام کردند احتمال ابتلا به عفونت در بیماران کلیوی و بیماران دیالیزی که در هفته چند لیوان آب انار می‌خورند، کمتر خواهد بود.تحقیقات نشان می‌دهد آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب انار می‌تواند آسیب‌های سلولی را که در اثر رادیکال‌ های آزاد به وجود می‌آید کاهش دهد. دانشمندان معتقدند رژیم‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند کمک زیادی به افراد مبتلایان به نارسایی‌های کلیوی کند. دلیل اصلی این موضوع این است که میزان رادیکال‌ های آزاد در خون این بیماران در طی عبور خون از دستگاه‌های دیالیز افزایش پیدا می‌کند. این موضوع می‌تواند باعث افزایش تورم در بافت‌های بدن شود.

Check Also

کباب کوبیده سنتی دلچسب

یکی از خوشمزه ترین و بی نظیر ترین غذاهایی را که میتوانید برای میهمانان خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *