بریانی اصفهان غذای اصیل ایرانی

بریانی اصفهان
بریانی اصفهان

اگر میخواهید طرز تهیه یک غذای ایرانی را به شما آموزش دهیم طرز تهیه بریانی اصفهان را به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این غذای خوشمزه را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه بریانی اصفهان

  1. گوشت گوسفند بدون استخوان 200 گرم
  2. دنبه 50 گرم نعنا تازه به مقدار لازم
  3. پياز خرد شده 1 عدد
  4. زردچوبه 1/2قاشق چايخوري
  5. دارچين 1 قاشق غذاخوري
  6. نمك وفلفل به مقدار لازم
  7. خلال پسته،خلال بادام به مقدار لازم
  8. نان سنگك –
  9. زعفران حل شده 1 قاشق مرباخوري

 

 

طرز تهیه بریانی اصفهان

گوشت و دنبه را در یک قابلمه تفت میدهیم و پیاز و زردچوبه را میریزیم و ان را میپزیم و به آن نمک و یک لیتر آب میگذاریم تا گوشت ها پخته شود.گوشت و دنبه ای را که پخته اید را با یکدیگر چرخ کنید و آب گوشتی را باقیمانده است را کنار میگذاریم .به گوشت چرخ شده فلفل و زعفران و و نعنای تازه را به گوشت اضافه کنید و با یکدیگر مخلوط کنید و دوباره آنها را با هم چرخ کنید.کفگیر مخصوص غذای بریانی را روی گاز بگذارید و کمی چربی آب گوشت را کف آن بریزید و کف کفگیر را پودر دارچین و خلال بادام و پسته بپاشید و گوشتی را که چرخ کرده اید را داخل کفگیر پهن کنید و روی حرارت قرار داده تا کف بریانی طلایی رنگ شود.

نان سنگک را کف سینی پهن کرده و آب گوشت را روی نان بریزید و بریانی را از روی آن برمیگردانیم.اطراف برياني را معمولآ با ريحان و جعفري و پياز تزئين کنید. برياني را با دوغ تازه نوش جان كنيددر صورت تمایل آب‌گوشت را زمان کمتری روی حرارت قرار دهید و از آب باقیمانده برای آبگوشت بریانی استفاده کنید. در این صورت مقداری نان خشک در آبگوشت ترید کنید، به طوری که نان خمیر نشود. سپس مقداری کشک روی آن بریزید.در اصفهان، کنار بریانی جگر سفید پخته و چرخ شده قرار می‌دهند و ظرف بریانی را با کاسه‌ی آبگوشت، کشک، نان سنگک، ریحان و یک پارچ دوغ سر سفره می‌گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *