ترشی هویج ساده برای کدبانوها

ترشی هویج ساده
ترشی هویج ساده

اگر میخواهید یک ترشی خوشمزه در منزل تهیه کنید به شما تهیه ترشی هویج ساده را پیشنهاد میکنیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این ترشی را به شما آموزش داده ایم.این ترشی بسیار خوشمزه نیز میباشد.

مواد لازم برای تهیه ترشی هویج ساده

  1. هویج2 کیلو
  2. پیاز1 عدد
  3. آب 3فنجان
  4. شکر1 فنجان
  5. سرکه سیب3فنجان
  6. خردل دانه 3 قاشق
  7. تخم کرفس2 قاشق چای خوری
  8. تخم گشنیز2 قاشق چای خوری
  9. زردچوبه1قاشق چایخوری
  10. زنجبیل1قاشق چایخوری
  11. نمک1قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه ترشی هویج ساده

هویج های تازه را خوب بشویید پوست آنها را بگیرید و بعد از اینکه آنها را پوست گرفتید آنها را حلقه حلقه کنید و پوست پیاز را نیز جدا کنید  برش هی نازک بزنید. نیمی از قابلمه را آب بریزید و بگذارید روی شعله متوسط قرار دهید تا جوش بخورد.هویج هایی را که ریز کرده اید را داخل آن بگذارید و بگذارید تا به مدت 5 دقیقه بپزد تا کمی نرم شود.پیاز ها را خلالی خرد کنید.باقیمانده مواد مثل سرکه سیب و دو فنجان آب و شکر و دانه خردل و تخم گشنیز و کرفس و زردچوبه و زنجبیل و نمک را داخل یک قابلمه بریزید و بگذارید تا جوش بخورد.وقتی جوش آمد بگذارید تا 5 دقیقه بجوشد.مخلوط را بهم بزنید تا شکر حل شود.قابلمه را از روی حرارت بردارید و مایعی را که جوشانده اید داغ داغ به هویج و پیاز بیفزایید.بگذارید تا مایع خنک شده و هم دمای محیط شود.هویج و مایع را در 4 تا 5 شیشه بریزید و در شیشه ها را محکم ببندید و داخل یخچال بگذارید.این ترشی بعد از دو تا سه روز آماده میشود.

 

درباره پیاز

پیاز در طول زمان نه تنها در آشپزی بلکه خاصیتهای درمانی آن مورد توجه قرار گرفته است. در اوایل قرن ششم به عنوان دارو در هند استفاده می شد. هندیها در استفاده پیاز شهرت داشتند. در یونان باستان آن را با مخلفات اضافی مخلوط می کردند چون مردم آن را خیلی تند و تیز نمی دانستند، با این حال، بخاطر بوی بدآن ، پیاز در میان مردمان فقیر در سراسر دنیا که می توانستند به راحتی از این گیاه ارزان برای خوش طعم کردن غذاهایشان استفاده کنند شهرت یافت. پیازها بعنوان یک گیاه بی قید و شرط در ترکیبات مواد غذایی بسیاری از کشورهای اروپایی در دوره قرون وسطی مورد استفاده قرار می گرفت.

Check Also

ترشی فلفل هندی درجه یک

ترشی فلفل هندی یکی از پرطرفدارترین ترشی ها میباشد امروز قصد داریم طرز تهیه این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *