بستنی خامه ای سنتی و بی نظیر

بستنی خامه ای سنتی
بستنی خامه ای سنتی

یکی از خوشمزه ترین بستنی هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید بستنی خامه ای سنتی است که امروز میخواهیم در ادامه مطلب زیر طرز تهیه آن را به شما آموزش دهیم.در ادامه با طرز تهیه آن آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه بستنی خامه ای سنتی

  1. شیرنصف لیتر
  2. ثعلب نصف قاشق چایخوری
  3. پودر شکر180 گرم

 

 

مواد لازم برای تهیه بستنی خامه ای سنتی

برای تهیه این بستنی بسیار خوشمزه در ابتدا ثعلب را به شیر می افزاییم و خوب با هم مخلوط میکنیم.شیر را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به مدت 10دقیقه بگذارید تا جوش بخورد.و مرتبا شیر را بهم بزنید.وقتی که شیر به جوش آمد پودر شکر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.وقتی شیر داشت سر میرفت از روی حرارت بردارید و بگذارید تا سرد شود.یک ظرف مناسب پلاستیکی را انتخاب کنید و مایع را داخل آن بریزید و داخل فریزر قرار دهید تا منجمد گردد.

درباره خامه

خامه از نظر فرآيند توليدش جزو فرآورده‌هاي لبني است و مانند ساير اعضاي خانواده‌ اش سفيد رنگ است اما به دليل ميزان چربي بالا و از نظر گروه ‌بندي برحسب ريزمغذي ‌ها و موادي که تا حدودي انرژي را از مواد چرب تامين مي‌ کنند، در گروه چربي ‌ها دسته‌ بندي مي ‌شود. در مورد كره و سرشير هم همين ‌طور است. مواد غذايي موجود در خامه، همانند شير است. در خامه با افزايش درجه جدا سازي، مقدار ويتامين‌ هاي محلول در آب كاهش يافته ولي ويتامين ‌هاي محلول در چربي افزايش پيدا مي ‌كند. مثلاً غلظت ويتامين A در خامه با 10 درصد چربي، 2 تا 3 برابر بيشتر از شير كامل است و در خامه با 40 درصد چربي 8 تا 12 برابر بيشتر است. از دست دادن ويتامين C و اسيد فوليك نيز در خامه قابل توجه است. در طول استريليزاسيون نيز از دست دادن قابل توجه ويتامين ب12 اتفاق مي ‌افتد.

Check Also

بستنی عسلی مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی را که میتوانید رد منزل تهیه کنید و میل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *