خمیر پیتزای ایتالیایی خانگی

خمیر پیتزای ایتالیایی
خمیر پیتزای ایتالیایی

اگر قصد تهیه یک پیتزای عالی را میخواهید باید اصول اولیه تهیه خمیر آن را نیز بدانید امروز میخواهیم طرز تهیه خمیر پیتزای ایتالیایی را به شما آموزش میدهیم.این خمیر پیتزا بسیار لطیف است.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزای ایتالیایی

  1. آرد3 لیوان
  2. آب ولرم1 لیوان
  3. نمک1/4 قاشق چایخوری
  4. روغن مایع1 قاشق غذاخوری
  5. خمیر مایه1 قاشق غذا خوری
  6. خمیر مایه1 قاشق غذا خوری

 

طرز تهیه خمیر پیتزای ایتالیایی

ابتدا پودر خمیر مایه را با ای مخلوط کنید و 10 دقیقه بگذارید تا به عمل آید. سپس آرد رو الک کرده و داخل کاسه ریخته و وسط آرد رو گود کنید. مخلوط خمیرمایه،نمک وروغن زیتون رو داخل قسمتی که گودکرده‌اید، بریزید. همیشه بهتره کمی از آرد رو نگه دارید تا در صورتی که درنهایت کار خمیر هنوز چسبناک بود کم کم اضافش کنید.ابتدا با قاشق شروع به هم‌زدن مواد کنید تا مواد کمی منسجم شود.حالا شروع به ورز دادن خمیر با دست کنید برای چند دقیقه ورز دادن خمیر رو ادامه دهید.

بافت خمیر باید به گونه‌ای باشدکه به دست تمیز نچسبد و در عین حال نرم و لطیف باشد. دراین مرحله اگه احساس کردید خمیر خیلی چسبناکه می‌توانید آرد اضافه رو بهش اضافه کنید و ورز دهید.وقتی خوب خمیر رو ورز دادید، کف یه کاسه رو با روغن چرب کرده و خمیر رو داخلش بگذارید.حالا روی کاسه رو با پارچه تمیز بپوشانید و برای مدت یک الی دو ساعت کاسه رو در جایی نسبتا گرم بگذارید تا استراحت کند و حجمش دو برابر شود.

پس آنکه حجم خمیر تقریباً دو برابر شد دست‌ها و سطحی که خمیر را روی آن قرار می‌دهید آرد بزنید تا خمیر به محیط نچسبد. خمیر را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس هر تکه را مانند روش بالا به خوبی ورز دهید.ماهیتابه مخصوص پیتزای خود را چرب کنید و خمیرهایی که آماده کرده اید رو به شکل دایره در آورده در کف ماهیتابه مربوطه پهن کنید و بار دیگر 10 دقیقه منتظر بمانید تا خمیر پف کند و حجیم شود.

فر را روشن کنید و دمای آن را روی 200 درجه سانتیگراد بگذارید و برای اینکه بدانید چه موقع مناسب است برای گذاشتن ماهیتابه‌ها، ابتدا ظرف آبی را داخل فر بگذارید و به محض بخار کردن آب، ماهیتابه‌ها را به مدت 10 الی 15 دقیقه در داخل فر قرار دهید تا پخت اولیه نان پیتزا انجام شود. بعد از پخت اولیه آن را خارج کرده و مواد مخصوص پیتزایتان را روی آن قرار دهید و مجدد جهت پخت مواد، درون فر قرار دهید تا پنیرها ذوب شود. پیتزای شما آماده سرو کردن است. نوش جانتان

 

Check Also

رول گوشت و انبه دلچسب

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی را که میتوانید رد منزل تهیه کنید رول ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *