نان ژامبون و زیتون خوشمزه و لذیذ

نان ژامبون و زیتون خوشمزه
نان ژامبون و زیتون خوشمزه

امروز میخواهیم طرز تهیه یک نان مقوی برای صبحانه را به شما آموزش دهیم.این نان بسیار عالی میباشد.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه نان ژامبون و زیتون خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه نان ژامبون و زیتون خوشمزه

  1. تخم مرغ 3 عدد
  2. آرد 250 گرم
  3. پنیر گرویر( یا گودا) 100 گرم
  4. زیتون بی هسته 100 گرم
  5. بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
  6. کره 20 گرم
  7. نمک و فلفل به میزان دلخواه
  8. روغن زیتون 1/2 فنجان
  9. سرکه سفید 2 قاشق غذاخوری
  10. قالب-پلاستیکی

 

طرز تهیه نان ژامبون و زیتون خوشمزه

برای تهیه این نان فرانسوی فر را روی 210 درجه ساتنی گراد تنظیم کنید و زیتون ها را به مدت چند دقیقه در آب قرار دهید تا نمک آنها گرفته شود.زیتون ها را آبکشی کرده و بگذارید روی دستمال کاغذی تا آب آن کشیده شود و خشک شود.ژامبوه ها را ورقه ورقه کنید و پنیر را رنده کنید.آرد و بیکینگ پودر را در یک کاسه الک کرده و تخم مرغ و روغن زیتون و سرکه را به آرد اضاق=فه نمایید و با هم ترکیب کنید تا خمیری به دست آید.نمک و فلفل را نیز به آن اضافه کنیدو ژامبونی را که خرد کرده اید و زیتون و پنیری را که رنده شده است را به خمیر اضافه کنید.کف قالب نان را با کره چرب نمایید و خمیری را که دست کرده اید را تا 3/4 پر کرده و به مدت 10 دقیقه در فر قرار دهید .نان را بعد از پخت از فر خارج کنید و روی یک توری بگذارید تا خنک شود.

درباره زیتون

زیتون بیشتر در منطقه‌ی مدیترانه شرقی شناخته شده است. اگرچه زیتون در سراسر جهان یافت می‌شود اما برای اولین بار از این ناحیه شهرت خود را پیدا کرد. همچنین این میوه‌ی لذیذ و خوشمزه در مناطق شمالی ایران و عراق نیز یافت می‌شود. زیتون معمولا به خاطر ارزش آشپزی و مزایای پزشکی‌اش مورد استفاده قرار می‌گرفت. واژه‌ی زیتون نیز از همان زبان مشتق شده و در ادبیات و تاریخ امپراطوری مدیترانه‌ای‌ها ظاهر شده است. روغن زیتون نیز توانسته است توجه بیشتر افراد را به خود جلب کند زیرا برای آشپزی بسیار مفید است و دارای مواد مغذی بسیاری است اما اهمیت آن نباید باعث شود که از مزایای بی‌شمار زیتون غافل شویم.

Check Also

نان تخمه ای مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین نان هایی که میتوانید به عنوان صبحانه و به تنهایی نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *