سس گوجه و ریحان منحصر به فرد

سس گوجه و ریحان
سس گوجه و ریحان

اگر میخواهید یک سس خوشمزه را در منزل تهیه کنید طرز تهیه سس گوجه و ریحان منحصر به فرد را به شما آموزش میدهیم.در ادامه طرز تهیه این سس عالی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سس گوجه و ریحان

  1. روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
  2. پیاز سفید کوچک 1 عدد
  3. آب 1/4 پیمانه
  4. گوجه فرنگی 450 گرم
  5. برگ ریحان خرد شده 2 قاشق غذاخوری/2 قالب
  6. نمک و فلفل به مقدار کافی

 

طرز تهیه سس گوجه و ریحان

این سس خوشمزه ای را که امروز میخواهیم به شما آموزش دهیم میتوان به عنوان مایه ماکارونی استفاده کرد.این سس بسیار ساده تهیه میشود.برای تهیه این سس میتوانی از ریحان یخ زده نیز استفاده کرد.هم چنین به جای گوجه فرنگی تازه نیز میتوان از کنسرو گوجه فرنگی نیز استفاده نمود.اگر از گوجه تازه استفاده کنید سس شما طعم بهتری میگیرد.برای تهیه این سس همه مواد را در مخلوط کن بریزید و بگذارید تا بجوشد و بعد از سرد شدن درون یک شیشه تمیز بریزید.

درباره ریحان

گیاه ریحان به علت داشتن ویتامین هاى A و C آنتى اكسیدانت است و به همین دلیل از آسیب سلولى پیشگیرى مى كند. ریحان داراى خواص آرام بخش، مقوى قلب، ضد عفونى كننده دهان و دستگاه گوارش و شیرافزا است. جوشانده غلیظ ریحان و مزمزه و جویدن آن براى مبتلایان به آفت مفید است. همچنین بوییدن آن و جویدن برگهاى تازه آن باعث تسكین درد مى شود. شیره برگ هاى ریحان براى معالجه كلیه حالات عصبى مخصوصاً زنانى كه به بیمارى روحى، بى خوابى شدید، بیهوشى و خفقان قلب مبتلا هستند به كار مى رود. عصاره ریحان همراه با شیر براى سرماخوردگى و ناراحتى هاى ریوى و سرفه مفید است. ریحان به علت داشتن سبزینه و چند نوع اسانس، بوى پیاز و سیر را در دهان از بین مى برد. مطالعات انجام گرفته بر روى حیوانات نشان مى دهد كه ریحان، سیستم ایمنى بدن را با افزایش پادتن تا دو درصد بالا مى برد. این گیاه خنك كننده است و جهت درمان درد رماتیسم و پوست هاى حساس به كار مى رود.

Check Also

سس انبه خانگی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین میوه های گرمسیری انبه است که از آن محصولات زیادی بدست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *