دسر موز شکلاتی مقوی برای بچه ها

دسر موز شکلاتی مقوی
دسر موز شکلاتی مقوی

امروز میخواهمی طرز تهیه یک دسر خوشمزه برای بچه ها را به شما آموزش ده9یم در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دسر موز شکلاتی مقوی را به شما آموزش میدهیم امیدواریم این دسر را درست کرده و از تهیه آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه دسر موز شکلاتی مقوی

  1. موز بزرگ 5 عدد
  2. شکلات تخته‌ای تلخ 800 گرم
  3. مغزهای خرد شده یا ترافل رنگی برای تزیین
  4. چوب بستنی 10 عدد

 

طرز تهیه دسر موز شکلاتی مقوی

این دسر خوشمزه یک دسر خوشمزه برای انواع فصل ها به خصوص تابستان میباشد.موز ها را در ابتدا پوست بگیرید و در فر بگذارید تا خنک و سفیت شوند.چوب بستنی ها را قبل از گذاشتن موز در یخچال از سمت ته موز وارد موز کنید.روی یک سینی را یک کاغذ روغنی پهن کنید و موز هایی را که سیخ کرده اید را روی آن بچینید.شکلات تخته ای را خرد کنید و در یک ظرف مناسب بریزید و برای مدت زمان 20 ثانیه داخل مایکروفر قرار دهید و شکلات را هم بزنید و بگذارید تا شکلات ذوب شود.موز ها را از یخچال بیرون بیاورید و داخل ظرف شکلات بزنید و روی آن را شکلات رنگی و ترافل بریزید.

 

درباره موز

موز حاوی مقدار فراوانی «فروکتوالیگوساکارید» است که این ماده، پروبیوتیک های مفید برای دستگاه گوارش را به تحرک وامی دارد. فروکتوالیگوساکارید همچنین قابلیت جذب کلسیم در بدن را تقویت می کند.موز دارای اثر آنتی اسید طبیعی در بدن است. بنابراین، خوردن موز باعث آرامش فعالیت معده می گرددموز رسیده که سرشار از پتاسیم می باشد، دارای قابلیت جویدن و هضم آسانی نیز می باشد. یک موز رسیده نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به پتاسیم را به میزان 11 درصد تأمین می کندموز می تواند به کسانی که در تلاش برای ترک سیگارند کمک کند. ویتامین B6 و B12 ، پتاسیم و منیزیم موجود در موز به بدن در رهایی از اثرات کنار گذاشتن نیکوتین کمک می کند.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *