فلافل چغندر با طعم بی نظیر

فلافل چغندر
فلافل چغندر

اگر قصد تهیه یک غذای خوشمزه را دارید که جدید نیز باشد طرز تهیه فلافل چغندر را به شما پیشنهاد میکنیم.د رادامه مطلب زیر طرز تهیه این غذای عالی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه فلافل چغندر

  1. نخود خیس خورده 4 پیمانه
  2. چغندر رنده شده 1 پیمانه
  3. پیاز کوچک 1 عدد
  4. گشنیز خرد شده 1/4 پیمانه
  5. جعفری خرد شده 1/4 پیمانه
  6. سیر خرد شده 2 حبه
  7. آرد 6 قاشق غذاخوری
  8. بیکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
  9. زیره سبز 1 قاشق چایخوری
  10. نمک 1 قاشق چایخوری
  11. فلفل 1/4 قاشق چایخوری
  12. روغن برای سرخ کردن

 

طرز تهیه فلافل چغندر

دستورهای مختلفی برای تهیه فلافل وجود دارند اما این بار با یک دستور خاص و متفاوت روبرو هستیم. فلافل چغندر بسیار زیبا و قرمز رنگ است و همان‌طور که از اسمش پیداست در آن از چغندر استفاده شده است. چغندر علاوه بر خواص فوق‌العاده‌ای که دارد چنان رنگ قرمز تیره‌ای دارد که افزودن مقدار کمی از آن به غذا آن را بسیاز زیبا می‌کند. در ضمن چغندر باعث می‌شود فلافل طعم خاصی پیدا کند و آبدارتر شود. فلافل چغندر را حتماً باید امتحان کنید. به ویژه اگر گیاهخوار هستید یا تصمیم دارید بیشتر از غذاهای گیاهی در برنامه غذایی خود استفاده کنید این غذا به شما توصیه می‌شود

نخود را از شب قبل بگذارید تا خیس خورده  و آماده شود.برای تهیه خمیر فلافل نخود ها را آبکش کرده و داخل میکسر بریزید و یکی دوبار که پالس بزنید نخودها خرد میشوند.باقی مواد را نیز به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط گردند.بگذارید تا مواد یکدست شوند.نگذارید تا پوره شوند.فلافل ها را داخل یک ماهیتابه که در آن روغن گیاهی ریخته اید تا سرخ شوند..حال خمیر را با قالب فلافل قالب بزنید. اگر قالب ندارید می‌توانید از اسکوپ‌ساز کوچک یا قاشق اندازه‌گیری استفاده کنید. خمیر را قاشق قاشق بردارید و با فاصله روی دیس یا سینی بچینید. برای کثیف نشدن ظرف می‌توانید روی آن کاغذروغنی بکشید.خمیر ها را با دست کمی فشار دهید تا سطح آن صاف شود  و حالت فلافلی پیدا کند.ماهیتابه ای را روی گاز بگذارید و روغن را داخل آن بریزید.فلافل ها را داخل آن چیده و بگذارید تا سرخ شوند.

 

Check Also

کتلت نخود و هویج استثنایی

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل برای اهل خانه تهیه کنید کتلت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *