ترشی فلفل هندی درجه یک

ترشی فلفل هندی
ترشی فلفل هندی

ترشی فلفل هندی یکی از پرطرفدارترین ترشی ها میباشد امروز قصد داریم طرز تهیه این ترشی پر طرفدار و خوشمزه را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این ترشی با کسفیت را به شما آموزش داده ایم.

طرز تهیه ترشی فلفل هندی

  1. فلفل سبز خرد شده 500 گرم
  2. سیر خرد شده 250 گرم
  3. پوست لیمو ترش به میزان لازم
  4. فلفل خشک هندی 10 عدد
  5. تخم گشنیز 1 فنجان
  6. زیره سبز 1/2 فنجانژ
  7. میخک 5 عدد
  8. فلفل سیاه 1/4 فنجان
  9. روغن زیتون یا روغن کنجد 3 فنجان
  10. آبلیموی تازه 1/2 فنجان
  11. نمک 3 قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه ترشی فلفل هندی

زیره سبز و میخک و و تخم گشنیز و پنج تا فلفل قرمز را داخل آسیاب بریزید و بگذارید تا نیمه آسیاب شود.داخل یک ماهیتابه بریزید و بگذارید تا با حرات متوسط بو بخورد.در ماهیتابه ای دیگر روغن را بریزید و با حرارتی متوسط فلفل و سیر و 5 تا فلفل قرمز و لیمو و نمک را بگذارید تا 15 دقیقه تفت بخورد.آب لیمو را نیز به مواد اضافه کنید و ده دقیقه تفت دهید.داخل یک شیشه درب دار ریخته و بیت دقیقه در حمام آب جوش دهید.مقداری هویج رنده کرده را نیز به آن اضافه کنید.

درباره فلفل

این ماده غذایی علاوه سم‌زدایی پوست و سلامت پوست شما، حتی در مبارزه با سرطان نیز به شما کمک می‌کند. مصرف مقدار کمی از این ماده ممکن است باعث شود که شما با غلبه بر سرطان یک‌راه طولانی را به‌سوی سلامت بروید. یک ترکیب شیمیایی در فلفل هندی به نام پیپرین ممکن است قادر به کمک برای جلوگیری از ایجاد تومور سرطان سینه و توسعه آن در بدن باشد. در یک مطالعه که در مرکز سرطان دانشگاه میشیگان مرکز سرطان انجام گرفت، نشان داده شد که خواص ضد سرطان بالقوه فلفل هنگامی به اوج می‌رسد که آن با زردچوبه ترکیب‌شده باشد؛ ترکیب این دو را در یک غذای سبک هندی خوشمزه، مانند کاری زرد به کار گرفت.

Check Also

ترشی هویج ساده برای کدبانوها

اگر میخواهید یک ترشی خوشمزه در منزل تهیه کنید به شما تهیه ترشی هویج ساده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *