دوغ خانگی با طعم واقعی و محلی

دوغ خانگی با طعم واقعی
دوغ خانگی با طعم واقعی

اگر به دوغ محلی دسترسی ندارید و میخواهید یک دوغ خوشمزه با طعم محلی در منزل تهیه کنید با ما همراه باشید. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دوغ خانگی با طعم واقعی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دوغ خانگی

  1. شیر: یک لیتر
  2. نمک: یک قاشق سوپ خوری
  3. شکر: نصف قاشق چای خوری یا یک حبه قند کوچک
  4. ماست: ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه دوغ خانگی با طعم واقعی

در ابتدا آب و شیر را با یکدیگر مخلوط کنید یک لیوان از مخلوط خود را کنار گذاشته و باقیمانده مواد را بگذارید روی حرارت بگذارید تا جایی که دما بالا باشد ولی دست نسوزد.ماست و نمک و شکر را در یک لیوان آب شیر که در ابتدای کار کنار گذاشته اید بریزید و مخلوط کرده و به باقی شیر اضافه نمایید.در آن را محکم ببندید و در یک جای گرم بگذارید.دوغ شما بعد از چند روز حاضر میشود.

درباره دوغ

دوغ یكی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های سنتی ایران است كه مصرف آن خصوصا در فصول گرم سال بسیار توصیه می‌شود. این نوشیدنی برخلاف آبمیوه‌های صنعتی و نوشابه‌های گازدار برای كودكان بالای یك سال مناسب بوده و می‌تواند پروتئین، چربی، ویتامین‌هایB ، D، كلسیم و همچنین آب مورد نیاز بدن را تا حدودی تامین كند.دوغ به دلیل طبیعت سرد، علائم گرمازدگی، خستگی و عطش را التیام بخشیده و مانند ماست، حاوی میكروارگانیسم‌های زنده و مفیدی است كه از رشد و تكثیر بسیاری از باكتری‌های مضر در دستگاه گوارش جلوگیری می‌كند.معمولا دوغ را به روش سنتی و صنعتی تهیه می‌كنند. در روش سنتی یا روستایی ماست را به همراه آب در مُشك یا كیسه‌های پوستی می‌ریزند و تكان می‌دهند وبر اثر ضربات وارده دوغ حاصل می‌شود.زیادی دوغ خوردن باعث سردی میوشد و سودا زاست .دوغ را نباید قبل از کارهایی مثل زالودرمانی و حجامت انجام داد.

Check Also

یخ در بهشت توت فرنگی مخصوص تابستان

در گرمای زیاد تابستان هیچ چیز به اندازه یک نوشیدنی خوشمزه تابستانی نمی چسبد.امروز قصد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *