گراتن گوجه فرنگی و کدو خوش پخت

گراتن گوجه فرنگی و کدو
گراتن گوجه فرنگی و کدو

اگر یه خوراک ویژه میخواهید برای منزا تهیه کنید خوراکی خوشمزه ای را به شما آموزش میدهیم که در آن کدو به کار رفته است.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه گراتن گوجه فرنگی و کدو را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه گراتن گوجه فرنگی و کدو

  1. کدو سبز 4 عدد
  2. گوجه فرنگی 2 عدد
  3. سیر 2 حبه
  4. ریحان خرد شده 2 قاشق غذاخوری
  5. پنیر پارمزان رنده شده 4 قاشق غذاخوری
  6. پنیر پیتزا رنده شده 1/2 لیوان
  7. روغن زیتون مقداری

 

 

طرز تهیه گراتن گوجه فرنگی و کدو

کدو سزهایی را که تازه است را انتخاب کنید و تمیز آنها را بشویید و آنها را به صورت حلقه ای خرد کنید.گوجه فرنگی ها را نیز تمیز بشویید و حلقه حلقه خرد نمایید.یک ظرف پیرکس را با کمی روغن چرب نمایید و مانند شکل مورد نظر حلقه ها را در کنار هم بگذارید  و نمک و فلفل را بنا به تشخیص خودتان روی آنها بریزید و پنیر پیتزا و پنیر پارمزان را با سیر خرد کرده مخلوط نمایید و روی حلقه هایی را که داخل ظرف ریخته اید بریزید.ظرف را داخل فر که با درجه 200 درجه سانتی گراد روشن نموده اید به مدت 20 تا30 دقیقه بگذارید تا گراتن ها حاضر گردد.بعد از اینکه گراتن پخته شد روی آن را با ریحان تزیین کنید.

 

درباره کدو

و اثر ملین دارد و باعث رفع یبوست و سوءهاضمه می‌شود،‌ تب را پایین می‌آورد و برای اشخاص گرم مزاج و صفراوی، غذای مناسبی است. کدو خون‌ساز است و از لحاظ شیمیایی بدن را قلیایی می‌کند و دارای کلسیم و فسفر، منیزیم و آهن است، علاوه بر این خواص، از پیری پوست جلوگیری کرده و سرشار از آنتی‌اکسیدان است.کدو ادرار‌آور است، سینه را نرم و سرفه را آسان کرده و برای درمان قولنج مفید است. کدو مغز را فعال و حافظه را تقویت می‌کند و باعث تجدید قوای جسمی و روحی می‌شود. به دنبال خوردن کدو خوابی راحت خواهید داشت، زیرا برای درمان کم‌خوابی مفید است. کدو چون به آسانی پخته می‌شود، برای معده‌های ضعیف، غذایی مفید است

Check Also

گراتن قارچ یک غذای بی نظیر

امروز قصد داریم طرز تهیهدیک غذای با کلاس و بی نظیر را به شما آموزش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *