ترشی لبو و انار با طعم ویژه

ترشی لبو و انار
ترشی لبو و انار

اگر میخواهید برای اهل منزل یک ترشی خوشمزه تهیه کنید طرز تهیه ترشی لبو و انار را به شما آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این ترشی خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.این ترشی بسیار عالی میباشد.

مواد لازم برای تهیه ترشی لبو و انار

  1. لبو ۵ عدد
  2. سیب ۳ عدد
  3. انار ۲ عدد
  4. سرکه به میزان لازم
  5. شکر به میزان دلخواه

 

 

طرز تهیه ترشی لبو و انار

لبوی خام را پوست بگیرید و رنده کنید سرکه را به میزانی که در مواد لازم گفته شده است روی لبو بریزید به گونه ای که روی لبو گرفته شود.لبو و سرکه را بگذارید روی حرارت ملایم و بگذارید تا بجوشد و شکل مارمالادی پیدا کند.سیب را نیز پوست گرفته و رنده کرده و به لبویی که جوشیده شده اضافه نمایید .شکر را به میزان دلخواه به آنها اضافه کنید.مخلوط را بگذارید تا سرد شود.

 

 

درباره لبو

چغندر ملین، نرم‌کننده و ادرارآور بوده و در رفع یبوست نقش عمده‌ای را ایفا می‌کند. همچنین اهمیت بسزایی در دستگاه گوارش دارد.درمان‌کننده التهاب مجاری ادرار است. چغندر برای درمان التهاب مثانه، بواسیر و بیماری‌های پوستی بسیار مفید است. اشتها را نیز زیاد می‌کند. چغندر مانند هویج دارای کاروتن است که در معده تبدیل به ویتامینA می‌شود. مدر، اشتها آور و آرام بخش است، کار عضلات را تقویت می‌کند، خون را بند می‌آورد، معده را تقویت می‌کند، اسهال خونی را متوقف می‌سازد.آب پخته شده‌ آن برای درمان التهاب مثانه، یبوست، بواسیر و بیماری‌های پوستی مصرف می‌شود. آب چغندرخام را بگیرید و با ماست مخلوط کنید و صبح ناشتا بخورید و هر روز تکرار کنید از سفید شدن موها جلوگیری می‌کند. هر شب با آب گرم پخته‌ آن موضع را بشویید. ترک خوردگی‌های پوست که از سرماخوردگی باشد را برطرف می‌کند.آن را بپزید و با آب نیم گرم آن تنقیه کنید ورم روده را درمان می‌کند.

Check Also

ترشی هویج ساده برای کدبانوها

اگر میخواهید یک ترشی خوشمزه در منزل تهیه کنید به شما تهیه ترشی هویج ساده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *