خورش بامیه عربی با طعم خوش

خورش بامیه عربی
خورش بامیه عربی

خورش ها زا پرطرفدارترین غذاها در بین اقوام ها میباشد.غذاهای عربی بسیار خوشمزه است مخصوصا خورش هایشان. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه خورش بامیه عربی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه خورش بامیه عربی

  1. گوشت گوسفندی 500 گرم
  2. بامیه 500 گرم
  3. رب گوجه‌فرنگی 80 گرم
  4. تمرهندی 60 گرم
  5. آبلیموتازه دو قاشق غذاخوری
  6. آب دو لیوان
  7. دارچین نصف قاشق چایخوری
  8. کره 70 گرم
  9. گشنیز خرد شده دو قاشق سوپخوری
  10. عصاره لیموترش یک عدد
  11. سیر تازه دو حبه
  12. پیاز یک عدد
  13. روغن مایع یک پیمانه
  14. زردچوبه، نمک و فلفل به میزان لازم

 

 

طرز تهیه خورش بامیه عربی

در ابتدا دم بامیه ها را با چاقو ببرید و خوب بتمیه ها را بشویید و آنها را رد ماهیتابه ای که روغن ریخته اید سرخ کنید.پیاز و سیر را در کره تفت دهید.گوشت را نیز به موادتان بیفزایید و مقداری گوشت را تفت دهید.در انتهار تفت دادن نمک و ادویه ها را به مواد اضافه کنید.درون ظرف آب بریزید و بگذارید تا گوشت پخته گردد.بامیه ها را بیفزایید و باقمانده مواد به جز گشنیز را به مخلوط خورش بیفزایید .بعد از اینکه خوشت چند جوش خورد و جا افتاد گشنیز را داخل طرف بریزید .خورشت شما آماده است.

درباره بامیه

فیبر موجود در بامیه، نمایه گلایسمی پایینی به آن می دهد، یعنی به سرعت قند خون را بالا نمی برد. بدین ترتیب که سرعت جذب قند را کاهش داده و به حفظ قند خون کمک می کند، بنابراین برای افراد مبتلا به دیابت مفید است.موسیلاژ یک نوع فیبر موجود در بامیه است که از طریق متصل شدن با نمک های صفراوی و اسیدهای چرب، موجب کاهش کلسترول و پروفایل لیپیدی خون می شود و برای بیماران قلبی و هایپرلیپیدمی توصیه می شود. اثر بامیه در کاهش کلسترول خون، یکی از خصوصیات بسیار مفید این سبزی است، زیرا مانند داروهای کاهنده کلسترول اثرات جانبی ندارد.اسیدفولیک باعث کاهش هموسیستئین خون می شود.

Check Also

خورش قیمه ایرانی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که میتوانید براحتی در منزل تهیه کنید قیمه است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *