کوکوی کنگر غذایی بهاری

کوکوی کنگر
کوکوی کنگر

کم کم داره بهار از راه میرسه و شما با سلیفه ها به دنبال غذایی بهاری هستید امروز میخواهیم طرز تهیه کوکوی کنگر را به شما آموزش دهیم که بسیار خوشمزه نیز میباشد.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این غذا را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کوکوی کنگر

  1. گوشت چرخ کرده 100 گرم
  2. کنگر پاک کرده 250 گرم
  3. زرشک (برای تزیین روی کوکو) 10 گرم
  4. هویج دو عدد متوسط
  5. سیب زمینی یک عدد متوسط
  6. پیاز دو عدد
  7. تخم مرغ چهار عدد
  8. گوجه فرنگی (برای تزیین) یک عدد کوچک
  9. روغن مایع یک پیمانه
  10. آب یک پیمانه
  11. زعفران دَم کرده به میزان لازم
  12. نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم
  13. ادویه ی پلویی به میزان لازم

 

 

طرز تهیه کوکوی کنگر

دو قاشق سوپخوری روغن مایع را در یک ماهیتابه بریزید و کنگر را داخل ماهیتابه بریزید و آنها را تفت دهید یک پیمانه آب را به آن افزوده تا کنگرها پخته شود.هویج را به صورت نگینی خرد نموده و مقداری آب روی آن بریزید تا پخته شود.وقتی نرم شد مواد را از روی حرارت بردارید.گوشتی را که چرخ کرده اید بگذارید تا تفت بخورد.موادی را که آماده کرده اید در یک ظرف همه را با هم مخلوط نمایید و روغن مایع را داخل یک ماهیتابه بریزید و مواد را به صورت گرد یا با قالب به صورت قلبی دربیاورید و بگذارید در روغن تا سرخ شود.گوجه فرنگی ها را به صورت ریز خرد کرده و با زرشک مخلوط نمایید .زرده های تخم مرغ را نیز بیفزایید و با همدیگر تفت دهید و میتوانید به دلخواه روی کوکوها بریزید.

 

 

درباره کنگر

گیاهی با برگ‌های خاردار و ساقه‌های ضخیم شبیه به کرفس است. از برگ‌های سبز آن به صورت خام در تهیه سالاد و از ساقه آن در تهیه خورش استفاده می‌شود. این گیاه، طبع گرمی دارد و بسیار نیرو بخش و مقوی قلب است. برگ‌های این سبزی، موجب کاهش چربی خون شده و به دلیل فیبر نامحلول، بسیار ملین و برای پایین آوردن قند خون سودمند است. اینولین آن باعث افزایش باکتری‌های مفید دستگاه گوارش شده و از سرطان روده باریک می‌کاهد. آنتی اکسیدان‌های موجود در آن نیز پوست را در برابر سرطان محافظت می‌کند.

Check Also

کتلت نخود و هویج استثنایی

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل برای اهل خانه تهیه کنید کتلت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *