کباب مرغ بلدرچین با کلاس و عالی

کباب مرغ بلدرچین با کلاس
کباب مرغ بلدرچین با کلاس

یکی از خوشمزه ترین مرغ هایی را که میتوایند در منزل تهیه کنید و با اهل منزل از خوزدن ان لذت ببرید کباب مرغ بلدرچین است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه کباب مرغ بلدرچین با کلاس را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کباب مرغ بلدرچین با کلاس

  1.  بلدرچين 8 عدد
  2. خامه 2/1 پيمانه
  3. زعفران آب شده 1 قاشق سوپخوري
  4. كره آب شده 50 گرم
  5. روغن زيتون 4/1 پيمانه
  6. آبليمو 2/1 پيمانه
  7. نمک و فلفل به ميزان لازم

طرز تهيه کباب مرغ بلدرچین با کلاس

در ابتدا بلدرچین های تازه را انتخاب کنید و خوب پاک کنید و بشویید و بگذارید تا کامل خشک گردد.از بالا به پایین به دو تمه برش دهید و خامه را با چنگال خوب بهم بزنید تا یکدست گردد.روغن زیتون و آبلیمو و زعفران و نمک و فلفل را به آن بیفزایید و بلدرچین ها را در سس بخوابانبد و 4 تا 5 ساعت در یخچال قرار دهید.بلدرچین ها را از سس خارج کرده و به سیخ کشیده و روی آتش کباب کنید.

 

درباره بلدرچین

بلدرچین کوچک‌ترین پرنده از تیره قرقاولیان، به شمار می‌آید. بلدرچین پرنده‌ای پرجنب و جوش و گوشت آن بسیار لذیذ می‌باشد، از لحاظ علمی ماده‌ای به نام گلیکوژن در سلول‌های ماهیچه این پرنده وجود دارد و هرچقدر ماهیچه در طول زندگی این پرنده فعال باشد گوشت آن لذیذتر است. در واقع، فعالیت و جنب و جوش زیاد در بلدرچین‌ها، باعث ازدیاد ذخیره گلیکوژن در بافت‌های ماهیچه‌ای آن‌ها می‌شود که این امر باعث می‌گردد گوشت این پرنده مانند پرندگان شکاری، بسیار لذیذ شود، به همین دلیل گوشت بلدرچین از گوشت مرغ و دیگر ماکیان برتری دارد.

گوشت بلدرچین منبع خوب نیاسین، فسفر، مس، روی، آهن، سلنیوم و غنی از ویتامین‌های 1 B 2 ،B ، و 6 B است. لذا وجود این عناصر معدنی و ویتامین‌ها در گوشت بلدرچین موجب شده که برای امراضی چون آسم، تشنج، فشار خون، ضعف اعصاب و یا در مواردی ناراحتی‌های روانی، عقب‌افتادگی جسمی و همچنین بی‌خوابی داروی معجزه‌آسایی محسوب شود. به همین دلیل در اغلب نقاط دنیا پزشکان برای افراد مسن و از کارافتاده که احتیاج مبرمی به بازیابی سلامت و شادابی روحی و جسمی دارند مصرف گوشت این پرنده را تجویز می‌کنند

Check Also

کباب کوبیده سنتی دلچسب

یکی از خوشمزه ترین و بی نظیر ترین غذاهایی را که میتوانید برای میهمانان خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *