میگو پلو با نخود فرنگی بی نظیر و عالی

میگو پلو با نخود فرنگی بی نظیر
میگو پلو با نخود فرنگی بی نظیر

اگر میخواهید یک غذای خوشمزه را رد منزل تهیه کنید طرز تهیه یک پلوی خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه میگو پلو با نخود فرنگی بی نظیر را به شما عزیزان آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه میگو پلو با نخود فرنگی بی نظیر

  1. برنج 500 گرم
  2. نخودفرنگي پخته 250 گرم
  3. ميگوي تميز شده 200 گرم
  4. پياز متوسط 1 تا 2 عدد
  5. نمك، فلفل و ادويه به دلخواه
  6. گوجه‌فرنگي 2 تا 3 عدد
  7. زعفران به ميزان لازم
  8. روغن مايع به ميزان لازم
  9. كره 25 گرم

 

 

طرز تهيه میگو پلو با نخود فرنگی بی نظیر

پیازها را خلالی کنید و در یک ماهیتابه که کمی روغن کف آن ریخته اید سرخ کنید. گوجه فرنگی ها را نیز بشویید و به صورت نگینی خرد نمایید و به پیازها اضافه کنید .سپس نخود سبزی را که پخته اید و نمک و فلفل را به مواد بیفزایید و میگوها را نیز تمیز کرده و اضاه کنید.بعد از اینکه به مدت 5 دقیقه مواد را تفت دادید آنها را زا روی حرارت برداشته و کره و زعفران را آب کنید و به مواد اضافه کنید.لایه ای از برنج و لایه ای از مواد ی را که تفت داده اید را به بریزید در یک قابلمه و و بگذارید تا دم بکشد.

درباره میگو

یکی از مواد معدنی‌ای که در میگو به میزان بسیار یافت می‌شود، سلنیوم است. با خوردن 100 گرم میگو، 64 درصد از نیاز روزانه به این ماده مغذی تأمین خواهد شد و از آنجا که سلنیوم خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، عادت به خوردن میگو، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و انواع سرطان خون مانند «لوسمی» و «لنفوم هوچکین» را کاهش می‌دهد. افرادی که به دلایل مختلف گوشت قرمز نمی‌خورند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به کم‌خونی ناشی از فقر آهن قرار دارند و از آنجا که با خوردن 100 گرم میگو، 19 درصد از نیاز به این ماده مغذی تأمین می‌شود، بهتر است در صورت نخوردن گوشت قرمز، میگو را در برنامه غذایی روزانه‌شان بگنجانند. 3- ضد آلزایمر امگا 3 فراوانی که در میگو وجود دارد، باعث می‌شود عادت به مصرف هفتگی آن از بروز آلزایمر و اختلال حواس در دوران سالمندی جلوگیری کند. در واقع، دریافت روزانه 380 میلی‌گرم از این اسیدهای چرب، از بروز اختلال حواس و آلزایمر جلوگیری می‌کند و با خوردن هفته‌ای 2 تا 3 بار میگو، این مقدار اسید چرب به بدن خواهد رسید.

Check Also

استانبولی عالی و خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین ناهارهایی را که میتوانید برای خانواده خود تهیه کنید پلوها میباشند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *