مافین کشمشی ویژه و مخصوص

مافین کشمشی ویژه
مافین کشمشی ویژه

مافین ها یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی است که میتوانید در منزل تهیه کنید. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه مافین کشمشی ویژه را به شما بانوان با لسقه سایت فست فود آموزش میدهیم.

مواد لازم برای مافین کشمشی ویژه

  1. آرد الک شده یک و سه چهارم پیمانه (180 گرم)
  2. روغن مایع یک سوم پیمانه (50 میلی لیتر) + 1 قاشق چایخوری
  3. شکر دوسوم پیمانه (100 گرم)
  4. بکینگ پودر 2.5 قاشق چایخوری
  5. نمک یک هشتم قاشق چایخوری
  6. شیر سه چهارم پیمانه (120 میلی لیتر)
  7. تخم مرغ 1 عدد
  8. کشمش یک سوم پیمانه
  9. پودر قند 1 قاشق سوپخوری
  10. وانیل یک دوم قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه مافین کشمشی ویژه

ارد و شکر و بیکینگ پودر و نمک را رد یک کاسه متوسط بریزید و خوب با هم مخلوط نمایید.مخلوط آرد را الک نمایید و بین آن را گود نمایید.شیر و یک پیمانه روغن مایع و وانیل و تخم مرغ را داخل یک کاسه دیگر ریخته و با همزن دستی مخلوط نمایید و بعد وسط ان را آرد ریخته و با یک لیسک به آرامی مواد را مخلوط نماییدکشمش را به مواد اضافه کنید و با هم هم بزنید.قالب های مافین را چرب نمایید و کمی آرد را داخل آن بریزید 2/3 قالب ها را از مایعی که ریخته اید پر نمایید و روی انها را پودر قند بریزید.قالب ها را نیز در طبقه وسط فر در دمای 180 درجه قرار دهید و 20 دقیقه بگذارید تا پخته شود.

درباره کشمش

شمش در واقع همان انگور خشک است. کشمش را به دو روش سنتی و صنعتی تهیه می‌کنند. در روش سنتی، حبه‌های انگور را در یک سینی بزرگ می‌ریزند و جلوی آفتاب خشک می‌کنند یا آن‌گونه که در گذشته مادربزرگ‌های ما انجام می‌دادند، خوشه‌های انگور در زیرزمین‌ها یا اتاق‌ها‌ی تاریک آویزان می‌شد تا خشک و تبدیل به کشمش شود. در نوع صنعتی هم از بخار گوگرد یا غوطه‌ور کردن در تیزآب یا انواع دیگر روش‌ها برای تهیه‌ی کشمش استفاده می‌شود. به طور معمول انگور بی‌هسته برای تهیه‌ی کشمش مناسب است، اما اگر کسی دلش بخواهد، می‌تواند هر انگوری را خشک و استفاده کند. در کشور ما شناخته‌شده‌ترین نوع کشمش، کشمش سبز قلمی است که به‌صورت تنقلات با نخودچی یا همان نخودچی کشمش محبوب خودمان مصرف می‌شود.

Check Also

کوکی سمولینا برای میهمانی

اگر به دنبال یک کوکی خوشمزه برای یک میهمانی خودمانی میگردید بهترین گزینه کوکی سمولینا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *