سس لیموی تازه و سالم

سس لیموی تازه
سس لیموی تازه

اگر میخواهید یک سس خوشمزه را در منزل تهیه کنید طرز تهیه سس لیموی تازه را به شما پیشنهاد میکنیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این سس خوشمزه را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای سس لیموی تازه

  1. لیمو سنگی 3 عدد
  2. شکر یک و یک دوم پیمانه
  3. کره به دمای محیط رسیده 125 گرم
  4. تخم مرغ 4 عدد
  5. آب لیموترش یک دوم پیمانه
  6. نمک به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه سس لیموی تازه

پوست سه تا لیمو را گرفته و رنده نمایید توجه کنید که قسمت های سفید رنگ را رنده نکنید.پوست لیمو را در مخلوط کن بریزید و شکر ار نیز روی آن بریزید و به خوبی با هم مخلوط نمایید.کره را نیز به مواد مخلوط اضافه نمایید و با هم مخلوط نمایید.آب لیمو ترش و نمک را نیز اضافه کنید و با هم زن هم بزنید.مواد را رد یک ظرف مناسب ریخته و 10 دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید و مرتب هم زده تا سس شما غلیظ گردد.ظرف را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا سس شما خنک گردد.

درباره لیمو ترش

افرادی که مسافت‌های طولانی پیاده‌روی می‌کنند، با احساس خستگی می‌توانند با ایجاد سوراخی روی لیمو با استفاده از نی آب آن را بمکند تا علاوه بر احساس تازگی، از خواص دارویی لیمو استفاده کنند. کاوشگران برای محافظت از عفونت‌های منطقه استوایی نیز از لیمو استفاده می‌کنند.مقدار کمی آب‌لیمو نسبت به مقدار زیاد آب، تشنگی را به طور موثر رفع می‌کند. مسافران با تجربه تصریح می‌کنند، افزودن کمی آب‌لیمو به آب آشامیدنی معمولی در شهرهای مختلف، باعث ضدعفونی و مانع بیماری بر اثر حساسیت به آب‌های آلوده می‌شود. از آن جایی که روغن لیمو فعالیت مغز را تحریک می‌کند، هر زمانی که بدون هیچ دلیلی احساس خستگی کردید و یا این که به سختی می‌توانید تمرکز کنید، 4 قطره روغن لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و هر چند ساعت یک لیوان آب‌لیمو بخورید.

Check Also

سس انبه خانگی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین میوه های گرمسیری انبه است که از آن محصولات زیادی بدست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *