ترشی پیاز سفید خانگی

ترشی پیاز سفید
ترشی پیاز سفید

اگر میخواهید یک ترشی خوش طغم در منزل تهیه کنید طرز تهیه یک ترشی بی نظیر را به شما آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه ترشی پیاز سفید را به شما بانوان عزیز آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ترشی پیاز سفید

  1. پیاز سفید ریز
  2. نمک
  3. فلفل
  4. سیر
  5. نعنا خشک
  6. سرکه سفید

 

طرز تهیه پیاز ترشی سفید

پیازهایتان را پوست کنذه و خوب بشویید و بگذارید تا خشک شود.داخل شیشه هایی که برای ترشی کنار گذاشته اید چند حبه سیر و یک فلفل و کمی نعنا بریزید و روی آنها را اندکی نمک بپاشید پیازها را نیز داخل آنها بریزید و درب آنها را ببندید و در یک جای خنک و خشک قرار دهید.از ده تا یک ماه ترشی شما آماده مصرف میگردد.

درباره پیاز

اگر می‌خواهید لاغر شوید پیاز را وارد برنامه‌ی غذایی‌تان بکنید. اول به خاطر این که پیاز حاوی فیبر است. فرقی نمی‌کند که خام باشد یا پخته! فیبرهای موجود در آن داخل دستگاه گوارش حجیم می‌شود و برای همین احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد. این ماده‌ غذایی همچنین ادرار آور است و به دفع سموم بدن کمک می‌کند.در نهایت باید بگوییم که پیاز میزان تری گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد. تری گلیسیریدها چربی‌های انباشته شده در بافت‌های چربی بدن هستند که در شکم، ران‌ها و غیره انباشته می‌شوند. فرقی نمی‌کند چه پیازی باشد، اگر می‌خواهید لاغر شوید پیاز سفید، قرمز، زرد، خام و پخته میل کنید. توجه داشته باشید که در پخت آن از روغن بیش از حد استفاده نکنید.

دریافت مقدار زیادی از پیاز موجب کاهش قند خون می‌شود. بنابراین بیماران دیابت ی می‌توانند با خیال راحت پیاز بخورند. تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد که پیاز دارای ماده‌ای به نام آلل پروپیل است که با افزایش انسولین موجب کاهش قند خون می‌شود. پیاز همچنین خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت – خوبی از کرومیوم، یک ماده معدنی مفید است که به سلول‌ها کمک می‌کند تا به انسولین پاسخ بدهند. یک فنجان پیاز خام حاوی بیش از ۲۰ درصد مواد معدنی مفید و مهم برای بدن است.

Check Also

ترشی هویج ساده برای کدبانوها

اگر میخواهید یک ترشی خوشمزه در منزل تهیه کنید به شما تهیه ترشی هویج ساده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *