حلوا شکری خانگی و لذیذ

حلوا شکری خانگی
حلوا شکری خانگی

اگر میخواهید حلوا شکری خانگی را درست کنید کار بسیار راحتی است. امروز میخواهیم طرز تهیه این صبحانه مقوی در ایران را به شما بانوان گرامی اموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این غذای خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه حلوا شکری خانگی

  1. شیر خشک یک لیوان
  2. پودر قند یک لیوان
  3. خلال پسته و بادام به مقدار لازم
  4. شیر خشک مقداری
  5. ارده مقداری

 

طرز تهیه حلوا شکری خانگی

شیرخشک را باید در ابتدای کار الک کنید و یک لیوان پودر قند را درون آن بریزید وآن را الک کنید و با شیر خشک نیز مخلوط نمایید.نیم لیوان ارده را به آن افزوده و با قاشق ترکیب نمایید و با دست مخلوط نمایید تا خمیر بریده بریده شود.کفو دیواره قالب را کیسه فریزر بکشید کف قالبتان را نیزمغزپسته بریزید کنجد نیزمیتوانید کف آن بریزید.خمیر  را خوب فشرده نمایید و قالب را 6 ساعت درون فریزر یخچال قرار دهید.بعد بیرون آورده و به اندازه های دلخواه برش داده و در یک ظرف درب دار قرار دهید و در یخچال نگهداری کنید.

 

درباره کنجد

یکی از مهمترین خواص کنجد برای سلامتی انسان، تاثیر آن در کاهش کلسترول بد خون است. فیتواسترول های ترکیباتی هستند که در گیاهان یافت می شوند و ساختمان شیمیایی مشابهی با کلسترول دارند. با دریافت میزان مناسبی از فیتواسترول ها، میزان کلسترول خون کاهش می یابد کاهش می یابد. در گزارش هایی که در مورد میزان فیتواسترول گیاهان ارائه شده است، معلوم می شود که کنجد، از غنی ترین مواد غذایی از نظر فیتواسترول هاست. در هر ۱۰۰ گرم از کنجد ۴۰۰ تا ۴۱۳ میلی گرم فیتواسترول وجود دارد.

از سوی دیگر، دانه‌های کنجد جزو خوراکی‌هایی هستند که حاوی بیشترین میزان لیگنان‌ها می‌باشند. لیگنان‌ها ترکیبات گیاهی هستند که همانند هورمون استروژن عمل می‌کنند برای همین به آن‌ها لقب فیتواستروژن داده‌اند. لیگنان‌های موجود در کنجد به خصوص کنجد آسیاب نشده همانند لیگنان‌های موجود در دانه‌ی کتان جذب بدن می‌شوند. «سزامین» یکی از لیگنان‌های اصلی کنجد محسوب می‌شود. لیگنان‌های موجود در کنجد برخی از چربی‌های خون مانند کلسترول بد (LDL) را کاهش می‌دهند، به همین دلیل مصرف کنجد برای افرادی که کلسترول خون بالایی دارند خوب است.

 

Check Also

پنکیک کدو تنبل برای صبحانه

یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی را که میتوانید برای صبحانه تهیه کنید پنکیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *