سالاد بادمجان با سس کنجد تازه

سالاد بادمجان با سس کنجد
سالاد بادمجان با سس کنجد

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که در منزل میتوانید تهیه کنید با بادمجان است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سالاد بادمجان با سس کنجد را به شما آموزش میدهیم.این غذا را با بادمجان تازه تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد بادمجان با سس کنجد

  1. بادمجان 4 عدد مکعبی برش خورده و پخته شده
  2. عدس پخته 2 پ
  3. گشنیز و جعفری خرد شده 1 پ
  4. گوجه گیلاسی 1پ
  5. کنجد 1/2پ

 

مواد لازم برای تهیه سس کنجد

  1. ارده 1/2پ
  2. ماست 1/2پ
  3. شیره خرما 2 ق س
  4. سیر 2 حبه
  5. آبلیمو 2 ق س
  6. نمک و فلفل بمیزان لازم

 

طرز تهیه سالاد بادمجان با سس کنجد

بادمجان ها را ورقه ای ورقه ای کرده و سرخ نمایید و در روغن کنجد تفت دهید.عدس پخته شده و گشنیز و جعفری و کنجد بوداده را به بادمجان اضاف نمایید .موادی را که برای سس کنجد مورد نیاز است را نیز با هم ترکیب نمایید و با سالاد خود مخلوط کنید.

درباره بادمجان

بادمجان (بادنجان) متعلق به گروه صیفی‌جات با شکل و رنگهای مختلف است. قسمت مورد استفاده این گیاه میوه آن است. در طب سنتی از قسمتهای دیگر این گیاه مانند ریشه برای درمان برخی از بیماریها استفاده میشود. مواد اصلی و موثر موجود در بادمجان شامل آنتی‌اکسیدانها به ویژه فلاونوئیدها، آنتوسیانین، پلی فنول و سایر ترکیبات مفید دیگر است. بادمجان متعلق به خانواده سیب‌زمینی است. برگ بوته بادمجان پهن و کشیده و کنار آن کمی مواج است. بادمجان حساس به سرما می باشد ولی میتوان آن را در هر خاکی کاشت و احتیاج به کود فراوان دارد. بادمجان دارای دو نوع اصلی قلمی و آمریکایی می باشد.

میوه این گیاه دراز و باریک و یا گرد، به رنگهای بنفش، سیاه، زرد و سفید دیده می‌شود.بادمجان سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان، ویتامینها و فیبر غذایی است. این مواد دارای خاصیت ضد سرطانی، ضدکلسترول بد خون و ضد ویروس می باشند. مطالعات محققان نشان داده آنتی اکسیدان ناسونین موجود در بادمجان، اجازه نمی دهد رگ های خونی جدیدی تشکیل شود و تومورهای خوش خیم را به تومورهای بدخیم تبدیل کند. همچنین به دلیل ذخیره فیبر زیاد بادمجان، مصرف آن در پیشگیری و درمان سرطان روده بزرگ بسیار موثر است

Check Also

کرفس شکم پر مقوی و جدید

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید با کرفس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *