کباب دیگی استانبولی مخصوص

کباب دیگی استانبولی
کباب دیگی استانبولی

یکی از بهترین و خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل تهیه کنید و میل نمایید کباب دیگی استانبولی است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این کباب خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کباب دیگی استانبولی

  1. گوشت چرخ کرده 400 گرم
  2. پودر نان خشک 2 قاشق سوپخوری
  3. پیاز رنده شده یک عدد
  4. سیر دو حبه
  5. فلفل سیاه،نمک،پودر زیره سبز مقداری
  6. جعفری خرد شده دو قاشق غذاخوری
  7. آب لیموترش یک قاشق چایخوری
  8. آب یک سوم پیمانه
  9. سیب زمینی دو عدد
  10. رب گوجه فرنگی دو قاشق
  11. آب 1/2 پیمانه
  12. مرزه برای تزیین مقداری

 

 

 

طرز تهیه کباب دیگی استانبولی

گوشت را با پیاز و سیر و ادویه و پودر نان و آب لیمو ترش و جعفری مخلوط نمایید و خوب ورز دهید.از مواد به اندازه یک گردو برداشته و در دستان خود شکل دهید و داخل ظرف فر بچینید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.سیب زمینی ها را به صورت حلقه ای ببرید و روی کباب ها بچینید. آب و رب را نیز با یکدیگر مخلوط نمایید و روی کباب و سیب زمینی ها بریزید و روی ظرف را فویل کشیده و 30 تا 45 دقیقه در دمای 180 درجه قرار دهید تا پخته شود.فوسل را نیز برداشته و اجازه دهید تا یک 15 دقیقه دیگر نیز سرخ شود و دست آخر مقداری مرزه روی کباب ها بریزید.

 

درباره منزل

برگ مرزه و شاخه‌های آن دارای ترکیبات شیمیایی با کیفیت بالا هستند که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می‌باشند. این ترکیبات همچنین از بروز بیماری‌ها پیشگیری کرده و باعث افزایش سلامت کلی بدن می‌‌شود. علاوه بر این، فیبر موجود در این گیاه به کاهش LDL یا کلسترول بد خون کمک می‌کند ، در حالیکه کلسترول خوب خون یا همان HDL را افزایش خواهد داد.برگ‌های مرزه دارای فنول‌های روغنی ضروری فراری همچون تیمول و کارواکرول است. همچنین ترکیباتی همچون لینالول، کامفن، کاریوفیلن و دیگر ترپنوئیدها نیز در آن یافت می‌شود.

Check Also

کباب کوبیده سنتی دلچسب

یکی از خوشمزه ترین و بی نظیر ترین غذاهایی را که میتوانید برای میهمانان خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *