هات چاکلت وانیلی نوشیدنی خاص

هات چاکلت وانیلی
هات چاکلت وانیلی

اگر میخواهید یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید طرز تهیه هات چاکلت وانیلی را به شما آموزش میدهیم.در ادامه طرز تهیه آن را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه هات چاکلت وانیلی

  1. مارشمالو (اختیاری) به مقدار لازم
  2. شیر 1 لیتر
  3. پودر کاکائو تلخ 4۰ گرم
  4. شکلات خرد شده 15۰ گرم
  5. شکر 15۰ گرم
  6. وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری
  7. خامه فرم گرفته (اختیاری) به مقدار لازم

 

 

 

طرز تهیه هات چاکلت وانیلی

شکر را رد یک کاسه بریزید و وانیل را به آن اضافه نمایید.شکلات ها را نیز درون مخلوط کن بریزید و پالس بزنید تا خرد شود.اگر غذا ساز در دسترس شما نبود شکلاتها را رنده کنید.شکلات و پودر کاکائو را به شکرتان اضافه کنید و هم زده تا مخلوط گردد.شیر را در یک ظرف بزرگ داغ نمایید و شکلاتی را که با شکر مخلوط کرده اید به آن اضافه کنید و مخلوط نمایید.شکلات داغ را نیز در ظرفی مخصوص بریزید و با خامه ای که فرم گرفته مخلوط کنید و سرو نمایید.

 

درباره شکلات

این احتمال آدم‌ها را شگفت‌زده می‌کند چون وقتی به شکلات‌ فکر می‌کنید احتمالا به یاد قند می‌افتید. در شکلات‌‌تلخ قند وجود دارد، اما این قند در درجه‌ی اول از چربی تشکیل شده‌است. با این حال، شکلات‌‌ تلخ، حاوی چربی‌های خوب مانند اولئیک اسید است که در روغن زیتون یافت می‌شود. چربی بیش‌تر موجود در شکلات‌ تلخ همان چیزی است که شاخص گلایسمی را پایین نگه می‌دارد، این شاخص به پایین نگه‌داشتن قند خون کمک می‌کند. از میان فواید زیاد شکلات‌ تلخ، گفته می‌شود پلی‌فنل موجود در آن سلامت عروق و کنترل گلوکز را بهبود می‌بخشد.

به نظر من این بهترین ویژگی آن است. به عنوان یک درس کوتاه درباره‌ی آنتی‌اکسیدان؛ این ماده از آسیب رادیکال‌های آزاد به بدن جلوگیری می‌کند، و رادیکال آزاد از واکنش اکسیژن با بعضی مولکول‌ها تشکیل می‌شود. اکسید شدن سلول‌ها تقریبا شبیه به زنگ زدن اجسام است. آنتی‌اکسیدان چیزی است که از آسیب ناشی از اکسید شدن سلول‌ها، از قبیل پیری زودرس، آسیب دی‌ان‌ای و بعضی سرطان‌ها، جلوگیری می‌کند. پژوهش‌هایی در ایتالیا نشان می‌دهد آنتی‌اکسیدان موجود در شکلات‌تلخ برای مقابله را اثرات منفی رادیکال‌های آزاد در بدن مفید است.

Check Also

دمنوش لیمو و پرتقال دلچسب

اگر میخواهید یک دمنوش خوشمزه را به شما آموزش دهیم طرز تهیه دمنوش لیمو و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *