سوپ گردن مقوی و سالم

سوپ گردن مقوی
سوپ گردن مقوی

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که برای یک شام خوشمزه میتوانید در منزل تهیه کنید سوپ گردن مقوی است که در ادامه مطلب زیر طرز تهیه آن را به شما عزیزان آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه سوپ گردن مقوی

  1. گوشت گردن گوسفندی 500 گرم
  2. آرد 2 قاشق سوپخوری
  3. ماست یک دوم پیمانه
  4. زرده تخم مرغ یک عدد
  5. آب لیمو ترش 2 قاشق سوپخوری
  6. نمک به مقدار لازم
  7. هویج یک عدد متوسط
  8. کرفس دو شاخه

 

طرز تهیه سوپ گردن مقوی

چربی های گردن گوسفند را گرفته و مقداری آب را در یک ظرف مناسب بریزید و بگذارید روی حرارت تا روی حرارت ملایم پخته شود.کف روی آن را با یک کف گیر بردارید.آرد و ماست و زرده تخم مرغ و نمک و نمک و‌اب  و لیمو ترش را در یک طرف جدا با هم مخلوط نمایید و گوشت گردن را بعد از پخت از استخوان جدا نمایید و دوباره داخل ظرف بریزید.مخلوط آرد و کرفس و هویج خرد کرده و تفت داده را داخل آن بریزید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه پخته شود.امیدوارم از تهیه این غذا لذت ببرید.

 

درباره کرفس

کرفس چربی اشباع شده وکلسترول بسیار پایینی دارد. این گیاه را می توان تا هفت هفته در دمای 0 تا 2 درجه ی سانتی گراد نگه داشت؛ گیاه در این شرایط خواص غذایی خود را حفظ می کند.برگ کرفس حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین A (بتاکاروتن) است در حالی که ساقه کرفس منبع ویتامین هایB6,B2,B1 ویتامین C و همچنین پتاسیم، اسید فولیک، کلسیم، منیزیوم، آهن، فسفر، سدیم و چند نوع از اسیدهای امینه ضروریست. هورمونهای گیاهی موجود در گیاه کرفس به همراه روغن های ضروری آن نه تنها طعم معطری به کرفس می دهند، بلکه در کنار بقیه املاح و ویتامین ها کرفس را به معجونی تبدیل می نمایند که در حقیقت می تواند داروی هردردی باشد.

Check Also

سوپ جو و قارچ زمستانی لذیذ

یکی از خوشمزه ترین سوپ هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید سوپ جو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *