دسر کاستارد شکلاتی بی نظیر

دسر کاستارد شکلاتی
دسر کاستارد شکلاتی

کودکان در بین دسر ها شکلاتی آن را میپسندند.امروز میخواهیم طرز تهیه دسر کاستارد شکلاتی را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.این دسر بسیار خوشمزه است که در ادامه به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم دسر کاستارد شکلاتی

  1. شیر ۳ لیوان
  2. آب ۲.۵ لیوان
  3. آرد ذرت ۲ قاشق غذاخوری
  4. پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
  5. شکر دو سوم لیوان
  6. بیسکوییت پتی بور به میزان لازم
  7. پودر کاسترد ۵ قاشق غذاخوری
  8. پودر نارگیل برای تزیین

 

 

طرز تهیه دسر کاستارد شکلاتی

دو لیوان آب و یک قاشق غذاخوری آرد ذرت و دو لیوان شیر را داخل یک ظرف بریزید و مواد را خوب با هم مخلوط کرده تا یکدست گردد.شیر را اضافه کنید و 4 قاشق غذاخوری پودر کاستارد را به مواد اضافه کنید و هم بزنید.وانیل  و شکر را به مواد اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا مواد یکدست گردند.شکر را اضافه کنید و مواد را مرتبا به هم زنید تا مواد جوش آمده و غلیظ گردد.برای تهیه شکلات نیز یک قاشق پودر کاستارد را با یک لیوان شیر ریخته و با همدیگر مخلوط نمایید.باقیمانده پودر آرد ذرت و پودر کاکائو را در یک ظرف بریزید تا مواد به خورد یکدیگر روندمواد را روی حرارت ملایم قرار داده و مرتبا هم بزنید تا جوش بخورند.کمی از مواد کاستارد را داخل یک ظرف پیرکس بریزیدو بیسکوییت ها را روی آن بچینید ودوباره روی ان را مایه کاستارد بریزید و دوباره بیسکوییت ها را بچینید.در آخر روی مواد را پودر نارگیل و شکلات بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا آماده شود.

 

درباره کاستارد

کاستارد یکی از موادی است که از بهم زدن و حرارت دادن به زردهٔ تخم مرغ و شیر یا خامه درست می‌شود. بسته به این‌که چه میزان در آن زرده تخم مرغ یا مواد غلیظ‌کننده بکار رفته‌باشد، دارای غلظت رقیق تا غلیظ است. کاستارد بیشتر به عنوان دسر یا مواد تشکیل‌دهندهٔ سس دسر بکار می‌رود و در این‌صورت حاوی شکر و وانیل است. در غذاهای نمک‌دار مانند پای کیش، پاستای کاربونارا یا گراتین نیز بکار برده‌می‌شود. همچنین به عنوان دسر در نان خامه‌ای، کرم کارامل، پودینگ ، پای و تارت استفاده‌ می‌شود.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *