گالانتین مرغ یک غذای خاص

گالانتین مرغ
گالانتین مرغ

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل تهیه کنید گالانتین مرغ است.امروز میخواهیم طرز تهیه این غذای خوشمزه را به شما آموزش دهیم.در ادامه طرز تهیه آن را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه گالانتین مرغ

  1. نمک، آبلیمو و فلفل و زغفرانبه اندازه نیاز
  2. مرغ درشت۱ عدد
  3. خلال هویج یک چهارم پیمانه
  4. خلال پسته۱ بسته کوچک
  5. خلال بادام ۱ بسته کوچک
  6. خلال نارنج نیم پیمانه
  7. روغن مایع نیم پیمانه
  8. برنج پخته و آبکش شده نیم پیمانه

 

 

طرز تهیه گالانتین مرغ

مرغ را از 24 ساعت قبل داخل نمک و آبلیمو و فلفل بگذارید تا بماند.از زیر گردن تا دم مرغ را بشکافید و گوشت های مرغ را از استخوان جدا نمایید.دو مرتبه داخل مرغ را آبلیمو و نمک و فلفل قرار دهید و خلال بادام و خلال نارنج و برنجی را که پخته اید و خلال پسته و خلال هویج را داخل مرغتان بگذارید و مرغتان را با ک نخ و سوزن بدوزید قسمت بیرونی مرغ را نیز با زعفران و روغن بمالید.در یک سینی فر کرفس و هویج و سبزیجات معطر و پیازچه قرار دهید و مرغ زعفرانی را با یک لیوان آب روی این مواد قرار دهید و یک ساعت و نیم در طبقه وسط فر بگذارید و بیست دقیقه یکبار به آن سر بزنید تا زمانی که رنگ مرغ طلایی گردد.

 

خواص هویج

بتا کاروتن، یک آنتی اکسیدان است و بیماری های ناشی از پیری را کاهش می دهد.منابع غنی این ویتامین عبارتند از: جگر، روغن جگر ماهی، شیر و لبنیات، کره و تخم مرغ. علاوه بر منابع فوق، ویتامین A در سبزیجات سبز و زرد رنگ نیز یافت می شود، از قبیل: سیب زمینی، اسفناج، هویج، کدو و خردل.هویج به جز بتا کاروتن دارای فیتوکمیکال( Phytochemical) نیز است. این ماده به همراه فیبر محلول و دیگر مواد مغذی موجود در هویج فواید زیادی را به ما ارزانی می دارد. جلوگیری از پیر شدن، محافظت بدن در مقابل بیماری ها، جلوگیری از آب مروارید، جلوگیری از پوکی استخوان و همچنین جلوگیری از عفونت مجاری ادراری است.

Check Also

کرفس شکم پر مقوی و جدید

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید با کرفس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *