خورشت نخود فرنگی سالم و عالی

خورشت نخود فرنگی سالم
خورشت نخود فرنگی سالم

یکی از غذاهایی که طرفداران زیادی در منزل دارد خورش ها هستند. در ادامه مطلب زیر میخواهیم طرز تهیه خورشت نخود فرنگی سالم را به شما بانوان با سلیقه آموزش میدهیم.با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خورشت نخود فرنگی سالم

  1. گوشت چرخ کرده500گرم
  2. روغن2 قاشق غذا خوری
  3. پیاز یک عدد متوسط
  4. نخود فرنگی3الی 4 قاشق غذا خوری
  5. رب گوجه فرنگی2 قاشق غذا خوری
  6. نمک وفلفل وادویه به مقدار لازم
  7. چیپسبرای تزئین غذا100 گرم

 

 

طرز تهیه خورشت نخود فرنگی سالم

در ابتدا پیاز را تفت دهید و گوشت رخ کرده را به آن اضافه کنید و تفت داده و نمک و فلفل و ادویه و گوجه فرنگی ها را به مواد اضافه نمایید و خوب تفت دهید.نخود فرنگی و یک لیوان و نیم آب را به آن اضافه نمایید و بگذارید تا گوشت کامل پخته شود و آب آن کشیده شود و با چیپس تزیین نمایید.این خورشت را میتوانید با تکه های سینه مرغ نیز تهیه کنید.

درباره نخود فرنگی

 

نخودفرنگی غنی از فیبرهای غذایی است، به همین دلیل برای کسانی که از یبوست رنج می‏برند، مفید است. مطالعات نشان داده است که مصرف نخود‏فرنگی برای افرادی که دارای کلسترول خون بالایی هستند، سودمند می‏باشد. وجود مقادیر زیادی ویتامین C و آهن در نخودفرنگی موجب شده است که این ماده غذایی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و برای کم خونی فقر آهن مناسب باشد. لوتئین (رنگدانه گیاهی) موجود در نخودفرنگی به کاهش خطر ابتلا به بیماری های چشمی مانند دژنراسیون ماکولار وابسته به سن (AMD) و کاتاراکت (آب مروارید) کمک می ‏کند.

نخود فرنگی منبع خوب پکتین و فیبرهای غذایی دیگری است که میزان کلسترول خون را کاهش می دهد. اگر از کلسترول بالا رنج می برید حتماً نخود فرنگی را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.نخود فرنگی از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند.یک فنجان نخود فرنگی حاوی نصف ویتامین K مورد نیاز روزانه ی ما است. این ماده ی مغذی برای پیشگیری از تخریب بافت های استخوانی ، تصلب شرایین ، بیماری های قلبی و حتی سرطان لازم و ضروری است.نخود فرنگی منبع فوق العاده ی ویتامین C و همچنین آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین محسوب می شود که از بیماری آب مروارید و بیماری های چشمی دیگر پیشگیری می کنند.

Check Also

خورش قیمه ایرانی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که میتوانید براحتی در منزل تهیه کنید قیمه است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *