خورشت چغاله بادام بهاری

خورشت چغاله بادام
خورشت چغاله بادام

کم کم فصل بهار از راه میرسد و نوبرانه های بهاری نیز به بازار می آیند.امروز میخواهیم طرز تهیه خورشت چغاله بادام بهاری عالی را به شما آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این خورشت عالی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه خورشت چغاله بادام

  1. گوشت خورشتی400گرم
  2. پیاز سرخ شده1عدد متوسط
  3. چغاله بادام200گرم
  4. نعنا و جعفری خرد شده300گرم
  5. نمک و فلفل و ادویه به میزان لازم
  6. آبغوره به میزان لازم
  7. آب 4 لیوان

 

طرز تهیه خورشت چغاله بادام

در ابتدای کار پیازها را با ادویه و زردچوبه و بدن نمک سرخ نمایید و گوشت ها را درون آن ریخته و خوب مواد را تفت دهید و بگذارید تا کامل آب آن کشیده شود.نعنا و جعفری خرد شده را به مواد بیفزایید و خوب بهم بزنید در این مرحله چغاله ها را به مواد اضافه نمایید و درب قابلمه را بگذارید و بگذارید تا روی شعله کم بگذارید و کمی صبر کنید بعد 4 لیوان آب را به مواد بیفزایید و 45 تا یکساعت صبر نمایید تا چغاله هاغ خوب پخته و نرم گردند مقداری نمک و آبغوره به آن اضافه نمایید و ده دقیقه صبر کنید تا خورش جا بیفتد.

چند نکته برای تهیه خورشت چغاله بادام

می توانید برای تهیهی خورش چغاله بادام به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ نیز استفاده کنید.در صورت تمایل می توانید در پایان کار خورش چغاله بادام کمی رب گوجه نیز بزنید.اگر از همان ابتدای خورش چغاله بادام نمک اضافه شود چغاله ها سفت شده و به سختی می پزند. هنگام پخت خورش چغاله بادام به جای آب نارنج از آب غوره نیز می توان استفاده کرد. خورشت چغاله بادام را در زودپز و با مدت زمان کمتری نیز می توان تهیه کرد.

 

در واقع میوه سبزرنگی نظیر چغاله بادام كه كال و نارس است سرشار از كلروفیل است. كلروفیل داخل بدن در مسیر كانال گوارشی به تولید منیزیم كمك شایانی می‌كند و از آنجا كه منیزیم برای كاهش گرفتگی عضلات نقش بسزایی دارد، خوردن متعادل آن می‌تواند تا حدی در بهبود گرفتگی عضلات مفید واقع شود.از سوی دیگر این نوبرانه تركیبات اسیدی دارد كه وجود آنها در معده مانع آسیب رسیدن به بافت معده و بروز سرطان معده می‌شود؛ البته باید گفت این نوبرانه از نظر ویتامین C كامل نیست و كم كالری بودن آن نیز موجب لاغری نمی‌شود.

Check Also

خورش قیمه ایرانی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که میتوانید براحتی در منزل تهیه کنید قیمه است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *