حلیم شیر خامه ای برای صبحانه

حلیم شیر خامه ای
حلیم شیر خامه ای

یکی از بهترین و مقوی ترین صبحانه هایی که میتوانید در منزل تهبه کنید حلیم شیر خامه ای است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این حلیم بی نظیر را به شما آموزش داده ایم.با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه حلیم شیر خامه ای

  1. گوشت گوسفند بدون استخوان ۵۰۰ گرم
  2. گندم پوست گرفته‌ ۵۰۰ گرم
  3. آب یک لیتر
  4. شیر دو لیتر
  5. خامه 200 گرم
  6. نمک به میزان لازم
  7. دارچین به میزان لازم
  8. روغن مایع به میزان لازم
  9. پیاز یک عدد

 

 

طرز تهیه حلیم شیر خامه ای

در ابتدای کار گوشت را با کمی آب و یک عدد پیاز بگذارید تا پخته شود.در انتهای کار پخت کمی نمک را به گوشت اضافه نمایید و بعد از پخت گوشت ها را از ظرفتان خارج نمایید و بعد از اینکه خنک شد ریش ریش نمایید .گندم ها را به مدت 12 ساعت در آب خیس نمایید و با یک لیتر آب در یک ظرف بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا پخته شود.بگذارید تا آب آن گرفته و بعد از آن خنک گردد و سپس با یک گوشتکوب دستی یا برقی شروع به له کردن گندم ها نمایید .بع از یک دقیقه شیر را به گندم ها بیفزایید و دوباره له کردن را ادامه دهید تا کش بیاید.مواد را دوباره روی حرارت کم قرار دهید و گوشت ها را به مواد اضافه کنید و دوباره مواد را بکوبید و در انتهای کار خامه را به حلیم اضافه کنید و بعد از مدت زمان 5 دقیقه مواد را از روی حرارت بردارید و داخل ظرف بریزید.

 

درباره شیر

نوشیدن شیر در بهبود علایم قاعدگی که با نام سندرم پیش از قاعدگی معروف است، نقش به سزایی دارد. بسیاری از خانم ‌ها قبل از دوران قاعدگی دچار نشانه‌هایی از جمله افسردگی، اختلالات خلقی، کمردرد و سردرد می ‌شوند. این افراد باید بدانند که مصرف شیر می ‌تواند این نشانه‌ها را تسکین دهد. شیر برای داشتن ناخن‌ها، دندان‌ها و موهایی سالم ‌تر لازم است. این نوشیدنی چون کلسیم فراوان دارد، مصرفش به همراه ویتامین D باعث استحکام استخوان‌ها و دندان ها و تقویت رشد موها و پیشگیری از ریزش آن ها می ‌شود. وجود کلسیم به همراه ویتامین A ، ویتامین های گروه B و پتاسیم مانع از نرم و نازک شدن موها می ‌شود و به درخشان شدن آن ها کمک فراوان می‌ کند.

Check Also

پنکیک کدو تنبل برای صبحانه

یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی را که میتوانید برای صبحانه تهیه کنید پنکیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *