شیرینی عسل و گردو مخصوص نوروز

شیرینی عسل و گردو
شیرینی عسل و گردو

یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی که میتوانید برای خانواده خود در عید نوروز تهیه کنید شیرینی عسل و گردو است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این شیرینی خوشمزه را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد مورد نیاز شیرینی عسل و گردو

  1. آرد (الک شده) 3 پیمانه
  2. کره یا مارگارین (نرم شده) 125 گرم
  3. پودر قند 1 پیمانه
  4. زرده تخم مرغ 4 عدد
  5. شیر یک دوم پیمانه
  6. عسل 3 قاشق سوپخوری
  7. گردو (خردشده) به میزان لازم
  8. وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
  9. بکینگ پودر یک دو قاشق چایخوری

 

طرز تهیه شیرینی عسل و گردو

در ابتدای کار کره را در یک کاسه بریزید و آرد را به آن بیفزایید و آن را به وسیله انگشت خود مخلوط نمایید.پودر قند و سه تا زرده تخم مرغ و شیر و عسل و وانیل و بیکینگ پودر را به مواد بیفزایید و آرام آنها را ورز دهید تا خمیر نرم گردد.روی خمیرتان را با یک دستمال بپوشانید و سی دقیقه بگذارید تا استراحت نماید.از خمیر به اندازه یک گردو بردارید و در دست گرد نمایید. سپس آن را داخل یک سینی فر که از قبل با کاغذ روغنی پوشیده شده است، با فاصله بچینید (این کار را ادامه دهید تا مواد تمام شود). سپس با استفاده از قلم مویی بقیه زرده تخم مرغ (زده شده) را روی خمیر بمالید و با گردو تزیین کنید.سینی را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 175 درجه سانتی گراد گرم شده، حدود 30 دقیقه قرار دهید تا بپزد.این شیرینی داخل ظرف دردار و در دمای محیط به مدت 14 روز قابل نگهداری است.

درباره گردو

گردو را به نام “غذای مغز” نیز می شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست، بلکه به خاطر وجود امگا ۳ فراوان آن می باشد. برای درست عمل کردن مغز، به امگا ۳ نیاز داریم.مصرف ۴ عدد مغز گردو در روز موجب افزایش اسید چرب ضروری امگا ۳ می گردد.یک چهارم فنجان مغز گردو، در حدود ۸/۹۰ درصد نیاز روزانه بدن به این چربی ضروری را تامین می کند.موسسه غذا و دارو پیشنهاد کرده است که برای سلامت قلب روزانه ۳۰ گرم گردو بخورید.گرچه فواید زیادی در آجیل پنهان است، بعضی ها به گمان این که آجیل موجب افزایش وزن می شوند، از خوردن گردو و دیگر آجیل ها امتناع می کنند. ولی ثابت شده است، افرادی که حداقل ۲ بار در هفته آجیل مصرف می کنند، احتمال افزایش وزن در آنها به مراتب کمتر از آنهایی است که اصلا آجیل مصرف نمی کنند. پس به گمان این که اگر گردو یا آجیل بخورید چاق می شوید، این غذای بسیار خوشمزه و مفید را از خود دور نکنید.

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

3 comments

  1. با سلام و درود فراوان خدمت دست اندرکاران وبسایت ممنون از اطلاعاتی که به اشتراک میگذارید ممکنه طرز تهیه شیرینی گردویی رو آموزش بدین ممنونم پیروز و سربلند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *