ماهی با پوره کلم بروکلی

ماهی با پوره کلم
ماهی با پوره کلم

یکی از آبزیانی که میتوانی با آنها غذاهای متفاوتی تهیه کرد ماهی ها هستند. در ادامه مطلب زیر میخواهیم طرز تهیه ماهی با پوره کلم بروکلی را به شما آموزش داده ایم.امیدوارم لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه ماهی با پوره کلم

  1. کلم بروکلی ۵۰۰ گرم
  2. روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
  3. نمک به میزان لازم
  4. فلفل سیاه به میزان لازم
  5. آرد ۳ قاشق غذاخوری
  6. پودر زنجبیل ۱ قاشق چای خوری
  7. فلفل پاپریکا ۱ قاشق چای خوری
  8. فیله ماهی ۲ تکه
  9. روغن ۱ قاشق غذاخوری
  10. لیمو ۱/۲ عدد

 

طرز تهیه ماهی با پوره کلم

کلم بروکلی ها را بپزید و با کمب نمک و فلفل سیاه و روغن زیتون در یک میکسر بریزید و کامل پوره نمایید.آرد را با یک قاشق چایخوری نمک و زنجبیل و فلفل پاپریکا مخلوط نمایید.آنها را در یک بشقاب بریزید و فیله ها را در ترکیب آرد بزنید.روغن را در یک ماهیتابه نچسب بریزید و بگذارید تا گرم شود فیله ها را در روغن سرخ کنید و بگذارید تا مغز پخت گردند.مقداری از پوره را در دو عدد بشقاب بریزید و فیله ها را روی انها قرار داده و برش های لیمو را کنار آن قرار دهید.از انواع ماهی سفید مانند ماهی کاد یا هادوک(ماهی روغنی کوچک) استفاده کنید. حدودا به ۳۵۰ گرم ماهی نیاز دارید.

 

درباره کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ، که گاهی رگه‌های ارغوانی در آن دیده می‌شود، خویشاوند نزدیک کلم‌برگ و گل‌کلم است و به گروه ایتالیکا کالتیوار خانواده‌ی شب‌بویان تعلق دارند. متداول‌ترین بخش‌‌های خوراکی کلم بروکلی سرگل‌های آن هستند که مثل یک درخت بوده و یک ساقه‌ی خوراکی ضخیم را در میانه تشکیل می‌دهند. سه گونه‌ی اصلی وجود دارند که در بخش‌های مختلف دنیا محبوب هستند. کلم بروکلی کالابرس رایج‌ترین است، و معمولا به طور مختصر همان بروکلی نامیده می‌شود. در حالی‌که کلم بروکلی جوانه‌دار و گل‌کلم ارغوانی دو نوع دیگر بروکلی هستند که بیش‌تر در اروپا و کشورهای مدیترانه‌ای یافت می‌شوند.

Check Also

میگو سوخاری با اسفناج لذیذ

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل تهیه کنید غذاهای خوشمزه با میگو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *